Ondatra

Z Necyklopedie

„Po řece Moravě plavaly hovna tri, ludé si mysleli, že sú to ondatry.“

- lidová píseň ze Slovácka
Ondatra pižmová
Soubor:Ondatra.jpg
Koupající se ondatra (dole)

Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chordata)
Třída: savci (Mammalia)
Řád: hlodavci (Rodentia)
Čeleď: myšovití (Muridae)
Rod: ondatra (Ondatra)
Druh: ondatra pižmová
Binomické jméno
Ondatra zibethicus

Komediograf - Muž Ondatra04:51

Komediograf - Muž Ondatra

Muž ondatra

Ondatra pižmová je domácí pokojové zvíře, které nahrazuje lidem různé mazlíčky, jako kočky, psy, mikulky či blondýny. Její domovinou jsou vody Severní Ameriky, kde se vyskytuje zejména v nížinách. V Česku (resp. v Evropě) se postupně rozšiřovala od roku 1905, kdy byla vysazena na Pryglu.

[editovat] Rozměry

Délka těla 15 až 60 cm, ocasu 30 až 50 cm. Dosahuje hmotnosti 1 – 8,5 kg.

[editovat] Popis

Zbarvení svrchní části těla je kaštanově hnědé, narůžovělé, rudé, modré nebo zelené, podle rasy a politické příslušnosti jejího pána (paní). Dovede totiž měnit svou barvu, podobně jako chameleon, chobotnice nebo polymorf . Při plavání využívá zejména zadní nohy, na kterých má plovací blány. Přední nohy má při plavání uloženy ve zvláštních prohlubních na hrudi, někteří majitelé svým miláčkům chirurgicky implantují kapsy. Silně zploštělý ocas po stranách pokrytý drobnými šupinami slouží jako kormidlo.

[editovat] Stanoviště

Nejraději má rodinné domky s bazénem. Při chovu v panelácích je nutností větší vana, nebo sprchový kout. Výborně plave a potápí se, aktivní je hlavně odpoledne, kdy příjde páníček (panička) ze zaměstnání. To pak společně vyvádějí, cákají a ráchají se.

[editovat] Rozmnožování

U bazenu.jpg

Dospělý samec ondatry odpočívá po ráchání s paničkou

Mívá tři i čtyři vrhy ročně; doba rozmnožování začíná v březnu. Samice rodí po třítýdenní březosti 5 až 14 mláďat.

{{}}

uncyclopedia