Ondoň

Z Necyklopedie

Mlade ondone

Mladý ondoň

[editovat] Ondoň

(lat. Novolupus vigilis) Ondoň je velmi plachý savec, vzácně se vyskytující v mírném klimatickém pásu. Částečně lze tohoto savce zařadit mezi hlodavce, částečně mezi šelmy psovité. Bohužel jeho druhové zařazení komplikuje fakt, že tento tvor se pohybuje po nohou opatřených kopyty. První zmínky o tomto savci se datují k roku 1986 z oblasti severně od ruského Kyjeva. První popis tohoto tvora pochází od záchranných složek, likvidujících následky po výbuchu černobylské elektrárny. Vzhledem k vysoké úrovni radioaktivního záření, které likvidovalo fotografický materiál, nemohl tento tvor být vyfotografován. I přes to existuje alespoň celkový popis a jedna dochovaná kresba mláděte.

[editovat] Popis

Výškově odpovídá Ondoň přibližně velikosti menšího srnce, byly však popsány kusy s kohoutkovou výškou přes 200 cm. Osrstění je čokoládově hnědé, s okrovým žíháním. V oblasti nohou přechází hnědá v okrovou s opačným žíháním. Tělo je masivní, nohy silné. Hlava je usazena na poměrně krátkém, mohutném krku. Celkově byla váha Ondoně odhadnuta na 80 - 110 kg. Hlava je kamenem úrazu v identifikaci tohoto tvora. Z mohutné lebky, která by se rozměrově dala přirovnat k hlavě přibližně třítýdenního samce gorily splývají dlouhé uši. Tlama je opatřena v přední části výraznými řezáky, dále od středové roviny však můžeme pozorovat chrup typicky dravčí, se silně vyvinutými špičáky. Svému okolí není Ondoň nebezpečný. Při jakékoli známce ohrožení se dává na útěk a na krátkou vzdálenost je schopen vyvinout téměř dvousetkilometrovou rychlost.

[editovat] Výskyt

uncyclopedia