Ostražitost

Z Necyklopedie

Piano na hlave.JPG

Tento člověk si nedával bacha

Ostražitost je stav, kdy dotčená osoba (ať již se jedná o muže anebo jen ženu), dává na něco pozor. Lidově majzla. Nebo bacha. Případně Mozarta.

Ostražitost je důležitou součástí různých odvětví lidské činnosti a jednou z hlavních sil evoluce, podobně jako lenost, hlad a strach.

[editovat] Stupně ostražitosti ve vodohospodářství

  • normálka - o ničem se neví, nic se neřeší
  • bdělost - hrázného probudila voda na kotnících
  • pohotovost - hrázný přemýšlí, kam založil telefon
  • ohrožení - hrázný si všiml, že mu uplavala svačina

[editovat] Stupně ostražitosti při národním ohrožení

Každá správná země má vymakaný systém stupňů ostražitosti. Tuto skutečnost dokládá nedávné ohrožení teroristickými útoky a reakce jednotlivých zemí na tuto hrozbu.

[editovat] Anglie

Angličané se vzhledem k teroristickým hrozbám z poslední doby cítí ohroženi a zvýšili proto stupeň ostražitosti z "Rozladění" na "Namíchnutí". Stupeň pohotovosti však může být brzy znovu zvýšen na "Podráždění" nebo dokonce na "Mírné naštvání". Angličané nebyli "mírně naštvaní" od roku 1940, kdy během bombardování Londýna téměř došly zásoby čaje. Teroristé byli přeřazeni z kategorie "Únavní" do "Zatracená nepříjemnost". Britové naposledy vydali varování před "Zatracenou nepříjemností" v roce 1588, když hrozil útok španělského loďstva.

[editovat] Skotsko

Skoti zvýšili svůj stupeň ostražitosti z "Nasrání" na "Jdem těm hajzlům rozkopat držky". Jiné stupně neznají. Proto jsou také už 300 let nasazováni do předních linií britské armády.

[editovat] Francie

Francouzská vláda před časem oznámila, že zvýšila stupeň ostražitosti ze stupně "Utíkejte" na "Schovejte se". Vyšší stupně jsou už jenom "Kolaborujte" a "Vzdejte se". Zvýšení stupně bylo urychleno nedávným požárem, který zničil jedinou francouzskou továrnu na bílé prapory. To mělo za následek naprosté ochromení branných sil této země.

[editovat] Itálie

Itálie navýšila pohotovost z "Rozčileného hlasitého křiku" na "Afektované vojenské pózování". Zbývají dva (prvočíslo) další stupně: "Nešikovné bitevní manévry" a "Přeběhnutí k druhé straně".

[editovat] Německo

Vlast nejkrásnější premiérky zvýšili ostražitost z "Přehlíživé arogance" na "Navlečte uniformy a zpívejte pochody". I oni mají v zásobě ještě dva další stupně: "Napadněte souseda" a "Prohrajte".

[editovat] Belgie

Naproti tomu Belgičané jsou jako obvykle na dovolené a jejich jediná starost je, že by se NATO mohlo stáhnout z Bruselu.

[editovat] Španělsko

Španělé se těší, až uvedou do provozu své nové ponorky. Tyto designově vymazlené krasavice s velkým kufrem mají skleněná dna, aby nové španělské loďstvo mohlo v pohodlí pozorovat staré španělské loďstvo.

[editovat] Česká republika

Česká republika nedávno zvýšila stupeň ostražitosti z "Pohoda" na "Jdem to probrat nad pivo, vole". Zbývají jim dva vyšší stupně: "Kurňa, jen aby nezavřeli" a "Hospody zavřeny". Tento nejvyšší stupeň si ovšem dosud žádná situace nevyžádala. Podle průzkumu VTN jsou Češi nejostražitější národ neboť se v ostražitosti neustále cvičí všemi možnými způsoby. Uvěďme alespoň jeden z mnoha příkladů: Pravidelně se mění status zastávky na znamení.

[editovat] Využití ostražitosti

uncyclopedia