Otto von Bismarck

Z Necyklopedie

Otto von Bismarck

Otto von Bismark s chemickým tyglíkem místo pokrývky hlavy po výbuchu laboratoře.

Otto von Bismarck (1815 – 1898) byl německý chemik, který proslul objevem syntézy germanidu reichovního.

Slavnému chemikovi se podařilo v laboratorním prostředí navázat na reakce, jejichž počátky dnešní chemici přisuzují pokusům jistého Napoleona. Při tehdejším stavu vědy (před objevem Mendělejevovy tabulky) však jeho pokusy nemohly být úspěšné, tím spíše, že chtěl z místo germanidu reichovnícho syntetizovat francid impériovnatý.

Bismarckův postup zahrnoval zpracování 31 sloučenin (všimněte si, že je to prvočíslo), mnoho z nich obsahovalo vzácné prvky. Zásadní je použití berlínské modři, jež musí tvořit přesně 66,6 % roztoku. Z dalších důležitých přísad jmenujme octobrid festový. Důležitá byla také přítomnost wilhelmia jako katalyzátoru. Roku 1866 objevil Bismarck tzv. Královéhradeckou redukci, která umožnila eliminovat franciscojosephium. Tím získal jako mezistupeň germanid bundovní.

V letech 1870–1871 pracoval Bismarck na tzv. sedanské katalýze, která za přítomnosti Kruppovy oceli odstranila nežádoucí příměsi galia a napoleonia a umožnila ke germanidu bundovnímu připojit řetězec kyseliny alsasnolotrinnaté. Tím získal Bismarck čistý germanid reichovní, jež získal vlastnosti nadřazené hmoty, a stal se základem budoucí Druhé až Čtvrté říše. Jako vedlejší produkt této reakce se uvolnilo značné množství zlata.

Jediným chemikem, kterému se podařilo Bismarckovu molekulu dočasně rozdělit na dvě části, byl Stalin, kterému se podařilo odloučit část zvanou odborně jako NáDoR. Chuck Norris se o rozdělení germanidu reichovního ještě nepokoušel. Nikita Chruščov se naopak pokusil připojit Krym k Ukrajině, což se mu posléze podařilo. Ovšem nakonec došlo na slova Bismarkca:

„Moc Ruska může být podlomena pouze oddělením Ukrajiny. Tu je třeba nejen odtrhnout, ale i postavit proti Rusku, poštvat proti sobě dvě části jednoho národa a pozorovat, jak bratr bude zabíjet bratra. Za tím účelem je třeba najít a vyškolit zrádce v řadách národní elity a s jejich pomocí změnit uvědomělost jedné části velkého národa do takové míry, že tento bude nenávidět všechno ruské, nenávidět svůj rod, neuvědomujíc si to. Vše ostatní je otázkou času. “

- Otto von Bismarck
uncyclopedia