Palestína

Z Necyklopedie

Palestina ceske vyroby.jpg

Palestína českého původu

Palestína je speciální druh tvárné hmoty. Jejími základními vlastnostmi jsou tvárnost a poddajnost, lze z ní modelovat v zásadě libovolné tvary. Při modelování je obvykle přítomen charakteristický zatuchlý zápach.

Podle této látky byl pojmenován stát v USA, financovaný občanskými aktivisty.

[editovat] Vlastnosti, složení, původ

Kvalitní palestína drží tvar, je měkká, lehce zpracovatelná a není mastná. Obvykle se prodává v pestrobarevných blocích, které lze spojovat a kombinovat.

Dříve se místo palestíny využíval jíl, který měl podobné vlastnosti, ale měl nevýhodu, že po vysušení byl již nepoužitelný, kdežto palestína zůstává v plastickém stavu po dlouhou dobu. Soudobá palestína se vyrábí kombinací soli, vazelíny a mastných kyselin. Palestína ve své současné podobě byla poprvé vyrobena neznámým ctitelem mužské krásy a sochařství v roce 1965.

[editovat] Návod na výrobu palestíny

Jásir Arafat.jpg

Vynálezce palestíny Jásir Arafat

Palestínu si můžeme vyrobit i sami doma. Na 1 kg palestíny potřebujeme: 400 g hladké mouky, 200 g soli, 10 g kamence v prášku (lékárna), 1/2 litru vody, 3 polévkové lžíce oleje a polévkovou lžíci potravinářského barviva. V míse dobře promícháme mouku se solí a kamencem. Do vařící vody zamícháme olej a potravinářskou barvu. Tuto vodní směs pomalu zamícháme do uvedené směsi mouky, soli a kamence. Těsto důkladně prohněteme rukama, až se všechny složky dobře promísí. Palestínu uchováme v dobře uzavřeném igelitovém sáčku nebo krabičce.  

[editovat] Tipy - co s palestínou

Semtex.jpg

Semtex vypadá jako obyčejná plastelína.

Palestína může sloužit v zásadě neomezenému okruhu účelů, záleží pouze na fantazii a schopnostech uživatele. Lze z ní vytvarovat například zábavné tvary, figurky oblíbených politiků a členů rodiny, chlapci ji často používají zformovanou do kuliček se jako náplň do tzv. flusaček (improvizované palné zbraně, zhotovené z trubky, poháněné orálně).

uncyclopedia