Papír

Z Necyklopedie

Papír je jeden z nejdůležitějších vynálezů v průběhu dějin.

[editovat] Historie

Mnoho lidí setrvává v bludu, že papír byl vynalezen kdysi dávno v Číně. Navzdory této propagandistické lži je skutečnost zcela jiná. Papír byl vynalezen mnohem dříve na Bruntálsku a to ihned poté, co se jeden místní zahrádkář pokusil utřít sobě ukončení zažívacího traktu vypálenou hliněnou tabulkou s ještě čerstvými zprávami, co přivezla dvanáct let předtím delegace ze středomoří. Po zastavení krvácení bylo nasnadě, že je třeba použít materiál měkčí, citlivější k jemné pokožce. Což ukazuje, že to byl cíťa.

[editovat] Proces výroby

Protože je nám jasné, že ne všichni vládnou vědeckými termity a je nasnadě, že tento článek bude mnohokrát citován v populárně naučných časopisech a domácích úkolech školou povinných dětí, použijeme takových výrazových prostředků, které odpovídají průměrně inteligentímu občanovi.

Copy start.gif
Zde vystřihněte

Výroba papíru
Lidi do lesa hén-hén. Tam řízy-říz. Strom žuch. Stromu cuk na náklaďák. Náklaďák drn-drrrn do papírny. Papírna smrad. Papírna strom řízy-řízy, hodně řízy-řízy. Strom na cimprcampr. Strom mlýn. Strom na ještě větší cimprcampr. Stromozbytky káď. Dlouho káď. Chémie. Mažik! Kaše. Kaše do mašiny. Kaše válec, kaše schne. Kaše skoropapír. Skoropapír válec. Horko. Skoropapír suchý. Mažik znova, papír bílej. Papír znovu válec. Papír drn-drn na řezačku. Řezačka říz!. Říz znovu. Balička. Papír kvádříček. Papír fertig.

Jak je vidno z předešlého odstavce, tvorba papíru je velice náročná a zahrnuje mnoho kroků. Většina kroků je technologicky velice náročná a jejich postupy se předávají z generace na generaci ústní formou, aby se zamezilo prozrazení průmyslového tajemství. Zejména procesní postupy označené slovem Mažik zahrnují různá voodoo kouzla a tajemné rituály.

[editovat] Účel

Každý papír sní o tom, že se stane lejstrem. Lejstro je pro papír něco jako výhra ve sportce, osvícení či plná lednička a manželka i s dětmi na cestě k babičče. Dá se říci, že tak jako každý pěšák má v tornistře maršálskou hůl, každý papír má k vysněnému cíli našlápnuto. Leč do hry vstupuje člověk.

Člověk má také své sny a tužby, bohužel i v dnešní době se nemálo papírů stane dopisy. Mnohem více papírů se stane papírem toaletním.

Toaletak.jpg
Papír a spol.
LejstroNaprosto prázdný papírOrigamiPapírPapírový policistaToaletní papír
uncyclopedia