Parlament

Z Necyklopedie

Parlament ČR00:45

Parlament ČR

V Poslanecké sněmovně se jde docela dobře prospat...

Bolivia Parlament Fight01:01

Bolivia Parlament Fight

...nebo taky dobře poprat.

„Parlament je nejvyšší zastupitelský orgán, volený občany.“

- Slovník cizích slov

Jak tedy vyplývá z definice, členové parlamentu (posranci) jsou povinni naslouchat hlasu lidu a řídit se jeho vůlí a názory. Pěkné, že? Jako obvykle je praxe poněkud jiná, ukažme si několik zajímavostí, tak jak se jeví neuvědomělým voličům.

[editovat] Posranec

Posranec (sernátor) je tedy volený zástupce zástupce lidu. Státi se poslancem však není vůbec jednoduché. Nejprve musí člověk zjistit, že pro praktický život se nehodí (neuživil by se), a že velmi dobře placená flákárna se jinde než v parlamentu nevyskytuje. Je tedy nutno vstoupit do libovolné strany, případně si ji založit, což je lepší, neboť otec zakladatel je spolustraníky ctěn a vážen. Dále to již vyžaduje být na očích, shánět styky, na kde koho kde co vědět, mít ostré lokty a tento dobrý muž či žena se ocitne na volební kandidátce. Vždycky jsou na ní jen ti nejlepší. Nyní nastává nejtěžší část kariéry, je totiž nutno objíždět volební schůze a mlít pantem o sto šest. Slíbit cokoliv, třeba modré z nebe, hlasy jsou hlasy. Volby jsou ukončeny a náš novopečený poslanec vstupuje do parlamentu, čímž okamžitě zapomene na všechny sliby. Poslanec idealista je bílá vrána a ostatní ho z idealismu rychle vyvedou a napraví mu hlavu.

Chlast v parlamentu

V parlamentu se dá i levně ožrat

Parlamentni rozprava

Rozprava v parlamentu

[editovat] Posranecká sněmovna

Je to dolní komora našeho parlamentu o 200 členech. Novopečený posranec záhy zjistí, že být pouhým poslancem je málo, sněmovna skýtá dostatek možností, jak si přilepšit ke skrovnému platu poslance. Od toho je zde 18 výborů, 12 komisí a 7 stálých delegací. Členství kdekoliv je opět honorováno a jenom naprostý blbec by to nevyužil. Že např. nerozumí oboru, kterým se výbor zabývá, není důležité, tomu nerozumí nikdo a nikoho to netrápí. Nejdůležitější je vědět, kde je bufet a restaurace a kde se dá v klidu zašít. Je to jediné pracoviště, kde pro lidi neplatí žádný zákon a tak je možno se ožírat na pracovišti, mít absence a tropit další neplechy bez jakéhokoliv postihu. Proto si poslanci svých mandátů nad jiné cení.

[editovat] Jednání sněmovny

Práce posrance při jednání sněmovny spočívá v řadě věcí jako: dřímota v lavici, telefonování při jednání, četba tisku, nepřítomnost v lavici, zato přítomnost v restauraci, občasné hádky a spílání protivníkům (tato aktitiva znatelně stoupá v případě, kdy je jednání živě přenášeno televizí), pro zvýšení napětí se na sebe vzájemně obracejí prostřednictvím předsedajícího. Při všem tomto nabitém programu občas dochází i ke hlasování. Důležité je také občas navrhnout nějaký pozměňovací návrh k právě projednávanému zákonu, čím blbější, tím lepší. Někteří v lavici převážně dřímou (Šláfenberg), pan posranec Seďa z ČSSD se tak jmenuje proto, že stále jenom sedí, na rozdíl od antických filozofů Stojků, kteří se tak jmenovali proto, že při svých projevech stáli.

[editovat] Posranecká imunita

Imunita je základním atributem posrance. Je samozřejmé, že je doživotní a vztahuje se na všechno, opilstvím počínaje a zlodějnou konče. Pokud by se měl posranec z něčeho zodpovídat, je ho nejprve třeba imunity zbavit. Lze si jen těžko představit, že by někoho zbavili imunity kvůli nehodě způsobené v opilosti kolegové opilci, vždyť neví, kdy jim to oplatí. Zrušení imunity je také znamenitý volební artikl.

[editovat] Schvalování zákonů

Hlasování Ukrajina

V ukrajinském Parlamentu mohou posranci hlasovat na dvou až třech hlasovacích zařízeních

To je věc nadmíru složitá. Pro snazší pochopení jednoduchý příklad. Nějaký politický klub poslanců navrhne zákon tohoto znění: " Voda je mokrá ". Jednoduché, snadno pochopitelné. Že zcela zbytečné, není důležité. Okamžitě však vystoupí opozice s tím, že zákon je špatný a oni že navrhnou lepší. Po složitých kuloárových jednáních a množství vypitého alkoholu, se objeví kompromis tohoto znění: " Voda je mokrá, ale jenom někdy ". Předpokládejme, že zákon je v této podobě schválen a začne platit. Okamžitě se objeví námitky, že tedy kdo určí kdy ta zatracená voda mokrá je a kdy není, a že je třeba zákon novelizovat. Do doby novelizace je pak zvolena komise, která bude rozhodovat o tom, kdy je voda mokrá.

Lidové tvořivosti poslanců se dostává širokého prostoru a za podpory levného alkoholu pak poslanci konají pravé divy. Pro laika se tento proces zove vznešeně legislativní smršť.

[editovat] Parlamentní vyšetřovací komise

Nadmíru důležitá instituce, zvláště pak, provede-li nějaký super průšvih hlava pomazaná (politik, poslanec, ministr, senátor a další vysoká zvěř). Úkolem této komise je zcela zašmodrchat již tak dost zašmodrchané vyšetřování, což poslancům nečiní žádé potíže. Po dlouhém vyšetřování, vydávání rozporuplných zpráv, úniků informací a pod., dojde komise k závěru, že nevyšetřila nic a věc je zametena pod koberec a časem se na ni zapomene, což je konečně hlavním účelem komise.

[editovat] Sernát

Teoreticky je to horní komora parla(de)mentu, prakticky se však jedná o odložiště vysloužilých politiků, (ještě se nestačili hmotně zabezpečit), tak zvanou trafiku. Trafikantů je pouze 81, ale fungují stejně jako Posranecká sněmovna. Jiným odložištěm vysloužilých politiků (Dyba, Koukal, Kuihnl, Žanty) jsou tzv. velvysranectví různě po světě, kde je nutno znát profesní základy diplomacie, to jest zejména rektálního alpinismu.

O parlamentu se popsalo a ještě popíše hodně papíru. Že jej lidé nemají příliš rádi je dílem ze závisti a dílem z lenosti a pohodlnosti nechat se zvolit poslancem. Poslanci dělají co mohou, a nutno zdůraznit, že to vše pro blaho lidu, jehož jsou zástupci.

Czech flag 2 Zeman-spek
Prezident
Darek-topolanek
Vláda
People icon
Parlament
Spravedlnost2
Ústavní soud
Cesky erbik
M i n i s t e r s t v a
Neverscript
Historie
Ikona domeček
Místního úpadku
Ikona Loď
Námořnictví
Ikona meče
Národní obrny
MpPD
Pozitivní diskriminace
Fabrika
Práce
Métier
Proměny
Bankovka babis
Financí
Počítadlo
Školství
Dove peace
Zahraničí
Medical imaging
Zdravotnictví
Is
Počítačologie
Pozor na kradeze
Rozkrádání
uncyclopedia