Potřební (lidé)

Z Necyklopedie

Potrebni01

Zahraniční dopravní značka vyzývající k podpoře potřebných

Potrebni06

Se zadrsňováním potřebných se začíná již od nejútlejšího věku

Potrebni04

Speciální edukativní hřiště určené nejmenším potřebným

Potrebni03

Potřební si vystačí s málem

„Bude-li u tebe potřebný ... nebude tvé srdce zpupné a nezavřeš svou ruku před svým potřebným bratrem. Ochotně mu otvírej svou ruku.“
- Bible

Potřební jsou lidská kasta, speciálně připravovaná pro případ zhroucení civilizace. Mají být nasazeni v případě jaderné války, zombie apokalypsy nebo zničující srážky Země s kosmickým tělesem. Po takové pohromě bude lidstvo potřebovat (odtud název kasty) jedince, kteří jsou na takové podmínky zvyklí (tzv. zadrsňování).

[editovat] Místo v kastovním systému

  1. Nedotknutelní (Intouchables)
  2. Nahraditelní (Expendables)
  3. Mladí a neklidní (Young & Restless)
  4. Potřební (Needy)
  5. Nepotřební (Les Miserables)

[editovat] Výcvik

Potřební jsou pro svoji roli vybíráni na základě přirozeného talentu pro zadrsňování, nebo se sami dobrovolně hlásí, aby unikli alkoholismu, vzpomínkám na nevydařený rozvod nebo životní krach.

Celý výcvik se důsledně řídí principem postupného graduálního zadrsňování. Potřebný se civilizačních výdobytků zbavuje postupně. Nejprve auta a smartphonu, které prodá do bazaru. Dále se zbaví pravidelného příjmu, a to nejlépe prostřednictvím výhodné půjčky a následných exekucí. Dále se potřebný zbavuje masa na jídelníčku, domácích spotřebičů a nakonec i střechy nad hlavou. Ideálním výsledkem výcviku je potřebný, který už k životu vůbec nic nepotřebuje. Potřební, kteří se silně identfikují se svým povoláním, se majetku zbavují ochotně a vlastním přičiněním. Méně zdatným jedincům musejí pomáhat loupežníci a právníci - pak hovoříme o tzv. asistovaném zadrsňování.

[editovat] Základní

Každý potřebný musí umět:

[editovat] Elitní

Pro určité úkoly jsou dále cvičeni potřební-specialisté. Někteří z nich:

  • Dovedou demontovat i mohutně zabezpečená elektrotechnická zařízení, okapy a metalické struktury, o čemž musejí přivážet důkazy do sběren (tzv. sběrny surovostí neboli sběrny drsňáren)
  • Umějí vyrobit past na zombie i z obyčejné kanalizační šachty odstraněním víka.
  • Jsou schopni jen s použitím vyhozeného nábytku, koberců, krabic a dílů z autovraků vybudovat zateplený přístřešek či polní nemocnici.
  • Vědí, že demoralizované obyvatelstvo po globální katastrofě bude třeba i pobavit. Tato schopnost se zpravidla cvičí na nádražích, kde je dost publika. Slabinou výcviku je, že prozatím mají potřební k dispozici jedinou historku "Nedal byste mi sedm korun, co mi chybí na jízdenku?"

[editovat] Zajímavosti

  • Popularita potřebných je taková, že dochází ke spontánnímu zakládání dětských a mládežnických fanklubů (tzv. Skaut, TOM a podobné). V nich si děti hrají na potřebné se vším všudy (spí na zemi v lese, jedí rýži s kečupem, shromažďují se na nádražích apod.), ačkoliv jsou ve skutečnosti potomky zazobaných buržoustů. Někdy dokonce tyto fankluby na podporu Potřebných organizují sbírky.
  • Neřádí-li zrovna globální katastrofa, bývají potřební často terčem opovržení nebo dokonce posměchu. Aby se těmto krátkozrakým posměváčkům připomnělo, že i oni jednou mohou schopnosti potřebných potřebovat, byl vyhláškou Rady Evropy změněn název kasty z "póvl" na "potřební".
  • Zadrsňovat se můžete i doma. Začněte spát na podlaze v předsíni, jezte jen suchou čočku, vypněte si topení.
  • Kastu potřebných založil sám Ježíš Kristus. Prvnímu potřebnému tehdy řekl: "Jdi, prodej všechno, co máš, a rozdej chudým, a budeš mít poklad v nebi. Pak přijď a následuj mě." (z webu KSČM)
  • Proč potřební nic nepotřebují.
uncyclopedia