Prdelit

Z Necyklopedie

Stone bridge.JPG

Prdelitový most.

Stonethrone.jpg

Prdelitový chrlič.

Prdelit (také prdelovec) je nafialovělý nerost, často pokrytý nazelenalým povlakem (podle některých domněnek jde o hlen mimozemšťanů). Je pojmenován podle města Prdelsk, kde se nacházejí jeho největší ložiska. Tvoří hlavní součást tamních příjmů. Další známá ložiska se vyskytují v Novoperdelkinskotěrkenskaněvskoje-Nevyslovitelnoje, tam však není možné těžit vzhledem k mrazům, které tam panují.

[editovat] Vznik

Prdelit vznikl v dobách, kdy ještě neexistovala Necyklopedie. Proto vědecký tým Necyklopedie o jeho vzniku neví téměř nic. Pouze to, že se tvoří na hydrotermálních žilách pří výstupu horkých roztoků vody do vyšších vrstev zemské kůry. Jen zřídka se vyskytuje s různými jinými minerály.

[editovat] Vlastnosti a využití

Krystaly bývají nejčastěji tvaru krychle. Řidčeji osmistěny nebo spojky krychle a oktaedru. V jednom nalezišti bývají krychlové krystaly přesně shodné velikosti. Rudé náměstí v Moskvě je vydlážděno kostkami z prdelitu. Proto je tak ideálně rovné a vojáci tam mohli pochodovat bez nebezpečí zakopnutí a přísného trestu. Prdelit se rozkládá pouze v panenské moči. Jinak je chemicky nesmírně stálý. Jarmila Prdelová se nechala slyšet, že jej používá jako těžítka.

VTN objevil, že prdelit lze i vyrábět, a to smícháním bursíku, tvrdíku, paroubkia a vody. Ohromné množství vykutaného prdelitu se však nachází ve státním kamenolomu v Prdelsku, a proto nemáme důvod ho vyrábět, neboť pokryje celosvětovou spotřebu nejméně na 147 (čtvrtočíslo) let. (V tom kamenolomu pracuje Voloďa, který nade vše miluje vodku.)

[editovat] Související články

Google uncyc.jpg Prdelit na googleTohle je nejlepší článek na téma „Prdelit“ na celým internetu.
uncyclopedia