FANDOM

Stone bridge

Prdelitový most.

Stonethrone

Prdelitový chrlič.

Prdelit (také prdelovec) je nafialovělý nerost, často pokrytý nazelenalým povlakem (podle některých domněnek jde o hlen mimozemšťanů). Je pojmenován podle města Prdelsk, kde se nacházejí jeho největší ložiska. Tvoří hlavní součást tamních příjmů. Další známá ložiska se vyskytují v Novoperdelkinskotěrkenskaněvskoje-Nevyslovitelnoje, tam však není možné těžit vzhledem k mrazům, které tam panují.

VznikEditovat

Prdelit vznikl v dobách, kdy ještě neexistovala Necyklopedie. Proto vědecký tým Necyklopedie o jeho vzniku neví téměř nic. Pouze to, že se tvoří na hydrotermálních žilách pří výstupu horkých roztoků vody do vyšších vrstev zemské kůry. Jen zřídka se vyskytuje s různými jinými minerály.

Vlastnosti a využitíEditovat

Krystaly bývají nejčastěji tvaru krychle. Řidčeji osmistěny nebo spojky krychle a oktaedru. V jednom nalezišti bývají krychlové krystaly přesně shodné velikosti. Rudé náměstí v Moskvě je vydlážděno kostkami z prdelitu. Proto je tak ideálně rovné a vojáci tam mohli pochodovat bez nebezpečí zakopnutí a přísného trestu. Prdelit se rozkládá pouze v panenské moči. Jinak je chemicky nesmírně stálý. Jarmila Prdelová se nechala slyšet, že jej používá jako těžítka.

VTN objevil, že prdelit lze i vyrábět, a to smícháním bursíku, tvrdíku, paroubkia a vody. Ohromné množství vykutaného prdelitu se však nachází ve státním kamenolomu v Prdelsku, a proto nemáme důvod ho vyrábět, neboť pokryje celosvětovou spotřebu nejméně na 147 (čtvrtočíslo) let. (V tom kamenolomu pracuje Voloďa, který nade vše miluje vodku.)

Související články Editovat

Google uncyc Prdelit na googleTohle je nejlepší článek na téma „Prdelit“ na celým internetu.