Programování v D++

Z Necyklopedie

[editovat] Programování v jazyce D4

D4 je objektově orientovaný programovací jazyk, který se používá hlavně k programování nejnovějších robotů k průzkumu Marsu. Proto není volně stažitelný a mohou ho používat jen oficiální a registrovaní uživatelé s novým operačním systémem Windows 13, který je aktuálně dostupný jen v USA.

Pokud se chcete podívat na ukázku programovacího kódu jednoho z robotů k průzkumu Marsu najdete ho zde. Pozn.: Tento kód je bohužel zapsán v binárním kódu a je to jen jedna část celého programovacího kódů, protože NASA přísně střeží své informace.

Pokud se chcete naučit programovat v D4 podívejte se na tutoriál

[editovat] Historie

Jazyk D4 vznikl v roce 2007 pod vedením firmy Microsoft. Hned nato ho NASA začala používat pro své účely a tím vznikl projekt MMwD (Mars mission with D4), který je dodnes hojně financován Evropskou unií. Syntaxe D4 se odvíjí od QWERTZUIOPASDFGJKLYXCVBNMscriptu (zkráceně Qwertyscript, programátoři mu podle jeho syntaxe říkají $cript). Až do roku 2014 byl méně využívaným programem, ovšem díky vzniku Microsoft Loggy 1 (Microsoft Loggy 1 je program, který má v databází soukromá data 10 miliónů uživatelů a data každého uživatele, který nesplní test o znalostech D4, budou vypuštěna na internet.). Díky tomuto jedinečnému programu je teď jazyk známý po celém světě. Kvůli popularitě D4, vyvinul NATO program na simulaci pádu jaderné bomby na Asii, Afriku a jiné kontinenty.

[editovat] Ukázka

Aplikace která sečte čísla 2 a 3, by vypadala v D4 takto:

 <D4
 new A = 2
 new B = 3
 new C = ~A + ~B
 type @valueof   C
 >D4

Existuje i modifikace programovacího jazyku D4 a to D4Web, která je určená pro weby. Stejná aplikace by v D4Web vypadala takto:

   <D4Web
   new loc A = num.2
   new loc B = num.3
   new glob C = num(A + B)
   type C
   /D4Web>
uncyclopedia