Prostějov

Z Necyklopedie

Prostějov
Prostějov
základní data
status: federativní bolšoj republika
kraj: Prostějovský
okres: Prostějov
historická země: (=hróda) Moravistán
katastrální výměra: (jak je to těžké) = 40 km²
obyvatel: (vegetí tam) 50 000 hanákó + 1 Chuck Norris
zeměpisná šířka: 49° 28′ s. š.
zeměpisná délka: 17° 6′ v. d.
nadmořská výška: 223 m m
PSČ: 796 01
adresa úřadu: Magistrát federace Prostějov

nám T. G. Mesjáryka 12-14 796 01 Prostějov

starosta: (štatlfýrer) Miroslav Pičák (ČSSSSSSD)
1689932 809493099100674 1034022864193067297 n.jpg

Originální věrohodná fotografii ze dne obsazení vesničky Prostějov.

Prostějov (německy Proßnitz, ukrajinsky Prostějiv, polsky Prościejów, slovensky Prostejov) je spolu s Uherským Hradištěm největším adeptem na narušení nadvlády triumvirátu Brno, Olomouc a Ostrava jako hlavních měst Moravy. Právě Prostějov by mohl těžit z tisícileté tradice města a z faktu, že se nedávno zjistilo, že by právě Prostějov mohl být rodištěm Chucka Norrise.

Prostejov.png

Prostějov by se svým zázemím na hlavní město Moravistánu pefektně hodil.

[editovat] Historie

Prostějov vznikl v roce 500 před naším letopočtem, kdy ho založil římský legionář Quintus Simplicius řečený Prostěj. Po pádu římského impéria se ve městě usadili Moravané. roku 1233 byl Prostějov vypálen divokými kopřanskými kmeny. Roku 1915 přejmenován Olomoučany na Prstějov, ale o 8 let později se město vrací k původnímu názvu. Od roku 1993, kdy se Prostějov zbavil nedaleké osady Přerov, má statut města. Již o rok později se ambiciózní prostějovská radnice zasadila o vznik prostějovského kraje. Roku 2005 zatím neúspěšně Prostějov kandidoval na pozici hlavního města Moravy. Svoji pozici udrželo Brno. Zda to tak bude napořád se ukáže do budoucna, kdy Štatl bude vyzván znovu na souboj.

[editovat] Osobnosti a lidé

Z Prostějova pochází významný moravský rod Wolkerů (emericky Walkerů). Z něho pochází mimo jiné Jiří Walker, Cordell Walker nebo Johnnie Walker. Vědci zabývající se Chuckem Norrisem nevylučují možnost, že z Prostějova Norris pochází.

[editovat] Strana prostějovských Moravanů

Je politická strana, která působí jen na území města Prostějova. Do jejího programu spadá mimo jiné následující: Zavedení moravského jazyka jako jediné úřední řeči na celém historickém území Velké Moravy s hlavním městem Prostějovem tj. od Baltu po Jadran a od Alp po Karpaty, prohlášení Prostějova hlavním městem na věčné časy, zrušení Olomouce, degradace Brna na dědinu aj.

[editovat] Zajímavosti a kulturní vyžití

V Prostějově sídlí jeden z největších moravských hokejových velkoklubů LHK Jestřábi Prostějov. Roku 2011 byla započata rekonstrukce světového obchodního centra Prior na moderní zábavní a obchodní centrum Golden Gate. V Prostějově též sídli nejedna vyhlášená asijská restaurace. Pravděpodobně nejznámější je v krychli u sochy George Walkera nesoucí jméno Hnoj. Místní ji ale neřeknou jinak, než "U paní dvasapěé." Je to díky asijskému dialektu paní majitelky. Tuto frázi vždy vyřkne, když si zákazník kupuje tradiční Prostějovské opékané nudle, které stojí 25 korun Moravských. Také roku 2011, se začalo jednat co bude Prostějov dělat se svým národním kulturákem KASc. Zatím rada Prostějovských starších dospěla k názoru, že nikam nedospěla. Z "Kaska" bude pravděpodobně obchodní centrum Gipsyland, avšak toto se nelíbí místním, kteří by chtěli kulturní sál sloužící na páteční ožíračky místních teenagerů zachovat. Od roku 2002 se v centru Prostějova intenzivně pracuje na výstavbě sídla moravského parlamentu a hlavy státu. V téže budově bude sídlit i primátor.

[editovat] Průmysl a firmy

  • Hanáckoj železárnoj
  • "Pramenitá" voda Albrechtovka
  • Prostějovská jedenáctka
  • First Transport Lines
  • Prostějovské medzunárodné letochodiště (LKPJ)
  • Státní kočičí elektrotovárna (využívající Mikešův máselný paradox)
  • výroba na zbraně patřící MOA

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia