Protetické V

Z Necyklopedie

Protetické V (staročesky Die protetische Fau Eins) se v současné novobarokní češtině, toliko předsouvá před téměř jakékoli O na začátku slova.

[editovat] Historie

[editovat] Vobdobí předprotetické

Kdysi dávno, v pravlasti češtiny - na Blízkém východě v Moravstánu, se protetické V nepoužívalo. Bylo to velmi smutné období, něco jako panda, které luxusní automobil přejel křečka. Lidé se mezi sebou stýkali, aniž by věděli, kdo patří do jaké kasty. A tak se často stávalo, že kralevic, následník trůnu romanticky znásilnil pradlenu a něměl o tom ani Ánung, čili šajna. Ostatně o tom vypráví slavná pověst o Boženě a Lemrouchovi. České obyvatelstvo postupně degenerovalo a rozdíly mezi společenskými třídami se zmenšovaly, až se naprosto setřely. Říká se tomu socialismus a jako relikt tu zůstala Evropská unie.

[editovat] Vobdobí vobrozenců

S touto nastupující dekadencí obyvatel přibývaly vrásky na čelech sociologů, demografů a jiných radikálních živlů. Povolali tedy moudrého vykladače karet, aby navrhl řešení. Ten sestavil komisi, vobjel s ní pár dědin a poté už jako národní vobrozenci přišli na to, že přidáním protetického V jazyk zní vo něco libozvučněji. Používáním tohoto jazykového prostředku se vodděluje zrno vod plev, páč protetické V používají převážně vostří hoši a nikoli plebs. Vo tom nemůže být pochyb.

Na Chodsku se však uchytil takový nemilý zvyk a předsouvá se tam písmeno H, což je na ovno, jak by řekl francouzský intelektuál. Exitují domněnky, že se tak stalo díky negramotnosti domorodců, když je hrdinní vobrozenci učili v jejich přiorzeném prostředí - na stromech.

[editovat] Příklady

[editovat] Jednotlivá slovíčka

volivovej volej
Vobama Barack Hussein
vobě
voběd
vobtáhnout
vodhad
votec
vocet
vopera
vó!
voperace
vopice
vosel
vochechule
vondatra
voni
vorganizace,
vorgán
vovoce
voltář
vokupace
vošklivý
vopuka
votvírák
wokno
voxidovat
vordinace
vorangutan
vopozice
von-line
fuck voff

[editovat] Celé věty

"Vožralý vobejda vojel volivovym volejem vomatlanou vochechuli vopřenou vo vohradu."
"Vobláti olali u voltáře volomouckého vordinariátu: Vó, svatý Vondřeji voroduj za nás, aby nám Votec vodpustil."
"Voba vobědy vokousal, vosel."

a chyták nakonec: Vopuštěný volící volič volil vola.

[editovat] Výjimky

Jsou určitá slova, kde se protetické V nepoužívá, ačkoli by tam logicky patřilo:

oda, odka, ole, or, olapük, olat, olby, obenzym, oltmetr, oják, ojenský, ozidlo
uncyclopedia