Puntíkatá kačenka

Z Necyklopedie

[editovat] Puntíkatá kačenka

Puntíkatá kačenka je kačenka původem z Gallifrey. Když je mládě, její srst je nafialovělá s tmavýmy černými puntíky, které po ní zdědil její prasynovec dalmatín, který pochází ze zkřížení dvou odlišných rodů. Když je kačenka dospělá, její srt je křiklavě růžová a její puntíky jsou nyní světle fialové.

[editovat] Páření

Tyto kačenky se páří v období května, nejlépe 5. Jsou velice málo k vidění a i mláďata se učí léta z velkých budov, kde mají jejich rodiče svoje hnízda. Namlouvací rituál je poměrně složitý, kačenky kolem sebe dlouho tancují, třepají křidélky, nakonec se třou zobáky a vajíčka, ve kterých jsou mláďátka jim stejně po hodinách páření donese čáp, protože už se na to nmůže dál dívat.

[editovat] Vzhed

Kačenka je vysoká asi 20cm, když dossáhne dospělosti. Vajíčka jsou vetšinou maličká, velká maximálně 3 cm a jsou černá, takže je možné, že jste se s nimi setkali, ale mysleli jste si, že jsou to velké králičí bobky. Mláďátka mají tak 5 cm a jejich zobák je normálně žlutý, jako má její sestřenice slepička, ale jak kačenka dospívá, tak je čím dál, tím více žíhaný do červena. Jejich nožky jsou černé, ať už jsou mláďátka anebo dospělého jedince.

[editovat] Potrava

Kačenka se živý převážně okrasnými květinami, dokud nepřijde její čas v zimě, kdy zimuje v našich krajích, to jest Česká republika, kde jej její největší pochoutkou led, který zobe ze spodní strany, jejím zimovacím místem jsou totiž rybníky. Prakticky celou zimu stráví pod ledem

uncyclopedia