Richard Fuld

Z Necyklopedie

Richard Fuld je ekonomický odborník, velmi plodný autor, publikující hojně především v diskusích na serveru finmag.cz. Bohužel ke škodě nás všech je doposud nepochopen, což by měl tento článek napravit.

[editovat] Ekonomická škola

Richard Fuld je autorem zcela nové, doposud nepojmenované ekonomické školy, která z velké části navazuje na učený Maršálka Keynese. Ústřední teorií této ekonomické školy je to, že užitečnost jakéhokoli opatření v ekonomice a jeho přínosu ekonomice jako takové závisí hlavně na tom, jestli jsou peníze utraceny tzv. "běžnými lidmi". Jinak řečeno projedeny. Obrat "projedeny" není ironizací jeho postoje. Skutečně jej sám s naprostou vážností ve svých příspěvcích používá a obhajuje.

[editovat] Řešení řecké krize

Bude založena nová banka, do které každý Řek vloží 1 euro. Tato bude půjčovat peníze všem Řekům a ti je budou do banky opět ukládat. Pomocí měnové multiplikace se vytvoří dostatek kapitálu, který bude stačit k nákupu všech řeckých dluhopisů. Banka následně Řecku i Řekům dluhy odpustí a zkrachuje. Řekové kteří do ní vložili hotovost o ni přijdou ale Řecko bude zcela oddluženo. Genialitu tohoto řešení si do plných následků neuvědomil ani sám geniální ekonom Fuld, neboť díky 90% pojištění vkladů v EU do výše 200 000 euro sice každý řek o 1 euro základního vkladu přijde, ale z pojištění také 180 000 euro získá, což bude díky dalšímu utrácení Řeků věc, která může z Řecka (jako vedlejší efekt jeho oddlužení) udělat jednu z nejbohatších ekonomik světa.

Je nutné říct že by to tak skutečně mohlo legálně proběhnout, mistr se bohužel nezabývá dalšími dopady takového řešení.

[editovat] Minimální mzda

Zde mistr nevybočuje z ekonomického mainstreamu. Měla by být co nejvyšší, protože její utrácení podpoří ekonomiku.

Bohužel, článek je zatím velmi povrchní. Publikační činnost pana Fulda je v počátcích, i když jde během několika týdnů o desítky komentářů pod články na serveru finmag. Jeho příspěvky budou pečlivě analizovány a zdejší článek aktualizován. Jde o unikátní příležitost, kdy můžeme být u zrodu nové ekonomické školy takřka v přímém přenosu.

uncyclopedia