Richard I. Lví král

Z Necyklopedie

Richard I. Lví král (francouzsky Richard I Roi Lion, anglicky Richard I the Lion King, latinsky Ricardus I Rex leonis) je hlavní postava stejnojmenného animovaného filmu pro děti, inspirovaného stejnojmennou historickou postavou.

[editovat] Charakteristika

Richard.png

Scéna z filmu, nalevo je vyobrazen král Richard I. Lví král, uprostřed je Richardův arabský kamarád, kterého Lví král porazil při každé ze svých křížových výprav. Arab nabízí k adopci svého syna jako smírnou oběť, protože on i jeho lid jsou již válkami vyčerpáni. Napravo celému aktu přihlíží Arabova žena.

Richard I. Lví král je ve filmu vyobrazen jako tvor s lidskou hlavou a lvím tělem, což je vzhledem k tomu, že všechny ostatní postavy jsou obyčejná zvířata, přinejmenším zajímavé. Film často naráží na tajemné a nepotvrzené stránky života opravdové historické postavy, jako je například králova údajná homosexualita. Rád se toulá po světě se svými terarijními pavoučími kamarády - křižáky a zažívají spolu kdejaké lumpárny a dobrodružství, kupříkladu na křížových výpravách proti nenapravitelným kamarádům Arabům (ve filmu jsou Arabové vyobrazeni jako opičáci).

[editovat] Film

Film Richard I. Lví král je veleúspěšné animované dílo z roku 1994. Jedná se o film z dílny nejmenované moravstánské pirátské televize, která vystupuje pod označením KVK (Kluci v Kleci). Děj se odehrává ve 12. století v Anglii. Film líčí životní ostudy krále Anglie a pána Irska Richarda I. Lvího krále. Zejména je pak zajímavá část, ve které si moravstánská režie tak trochu pohrává s dějinami a zabývá se Richardovou návštěvou středověkého Moravstánu, kde on i celá jeho družina zakládali města a dokonce i samotný Lví král po sobě na našem území zanechal spoustu potomků. Tato bezesporu nesmírně kontroverzní myšlenka byla ještě donedávna předmětem vášnivých sporů a osinou v zadnici všem historikům. Teprve tým odborníků z Fakulty akrobatického dějepisu provinční Univerzity Jama Ánuse Křížlosského na tuto zapeklitost, ukrývající se kdesi ve stínu minulsti, vrhl světlo pravdy. Vzhledem k faktu, že všechny cesty vedou od Blížkovice, je zhola nemožné, aby se Richard I. Lví král k území Moravstánu byť jen přiblížil.

[editovat] Hudba k filmu

Hudbu k filmu nesvěřila režie na starosti nikomu jinému než hvězdě světové hudební scény, kterou Elton Buzna John bezesporu je. Píseň Můžeš cítit dnes v noci lásku? (anglicky Can you smell the love tonight?) se v podstatě ihned stala hitem.

„Zvládnu udělat salto vpřed i vzad.“

- Student Fakulty akrobatického dějepisu
uncyclopedia