Rohlík

Z Necyklopedie

Excited Bread.jpg

Rohlík obecný - Pindus vulgaris

„Dáte si čaj, kávu, nebo něco ostřejšího? Rohlik!“

- Ota Rákosník

„Jo, za socialismu, to byly rohlíky! Těma se dalo i šermovat!“

-  

Rohlík je druh pečiva, které se těší v Česku obrovské oblibě jako běžný doplněk stravy konzumovaný s množstvím jiných potravin. Nejlepší je společně se

Někteří Češi z Prahy a okolí říkají určitému typu rohlíku "žemle". Nepoučené používání toho termínu je vrchol ignorantství, nevkusu a zhovadilosti.

Žemle, také munzemle, je v Praze pečivo tvaru půlkulovitého, s jednou vrásou na horní straně, rozdělující tento povrch tak, aby připomínal ženskou prcinku. Kdežto houska, je buď ražená, zapletení pouze předstírající, či pletená, neboli houska pravá (dnes již vzácná) na Moravě zvaná pletýnka, dále Pražáci znají banduru, velkou housku jako dalamánek, který je ovšem z mouky tmavé, kdežto bandura je z mouky světlé, jiným pečivem pak je hvězdička, což je žemle s 5 vrásami na horní straně, za socialismu oblíbená, dnes již těžko k vidění, a nakonec zbývá bulka, půlkulatá to z bílé mouky bambulka velikosti ženské pěsti. Tomu všemu říkají Moravistánští poživači teplého piva rohlík, s výjimkou tzv. pletýnky. Pokuste se to vysvětlit Českopedistům, a oni vás revertují, zablokují, osočí z šíření bludů a tmářství, v nejhorším případě vás obviní z provádění vlastního výzkumu (to je na českopedii nejtěžší přestupek), a nakonec vás umlátí kilobajtama.

[editovat] Tvar a druhy

Pravý rohlík je protáhlé těleso, které má tvar většího doutníku, jenž bývá v některých případech zahnut do tvaru bumerangu. Vyrábí se z tukového těsta pečením v troubě při 220 °C 25 minut

Rozlišujeme

  • kmínový s Chloridem sodným
  • celozrnný – místo mouky se peče rovnou ze zrní
  • Alibabův sezamový rohlík – podle hesla, otvírajícího kouzelnou jeskyni

[editovat] Složení

Jediné správné suroviny a receptury pro pečení rohlíků jsou v Česku. Všechny ostatní receptury jsou sprosté plagiáty. Základní suroviny pro výrobu jsou: mouka • voda • Chlorid sodný • droždí • pivo.

Rohlík odpovídá moderním trendům zdravé výživy a ve spojení s gotthajským salámem, nebo dršťkovou dodává tělu veškeré potřebné vitamíny, minerály a bílkoviny. Je důležité vše zapíjet alkoholem.

[editovat] Rohlík jako zbraň

V extrémních případech může rohlík posloužit jako smrtící zbraň. Například fakta vyplývající z nejnovější vědecké analýzy a rekonstrukce zabití sv. Václava nepřímo ukazují na to, že jeho bratr Bolehlav ho opil a zabil rohlíkem, jejž zdědil po svém otci. Rohlíky ze směsi drcených slunečnicových semen a neloupaných zrn ječmene jsou dodnes součástí výzbroje albánské armády.

[editovat] Historie

Traduje se, že rohlíky začal vyrábět jeden vídeňský pekař, samozřejmě Čech, na počest vítězství nad Turky v roce 1683, kdy Turci obléhali Vídeň a jejich útok byl odražen. Začal tedy vyrábět pečivo ve tvaru půlměsíce. O této legendě se ale dá s úspěchem pochybovat. Obzvláště vypečené rohlíčky se už pekly pro dvůr císaře Rudolfa II.

Navíc existují zmíňky o tom, že původní rohlík se vyráběl ze stejnojmenného prvku, tedy Rohlíku. Chuck Norris stvořil Rohlík zhruba ve stejnou dobu jako Tvrdík nebo Drtík. Církev se tuto pravdu v pozdějších letech snažila zatajit vynálezem zvaným houska, ve kterém se již nepoužíval Rohlík. Původní rohlík s obsahem Rohlíku se v dnešní době bohužel vyskytuje pouze v troubách žen nad 60 let, také zvaných Babička.

[editovat] Související odkazy

Chemistry.png Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Pl
prdík
Pd
prudík
smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
uncyclopedia