Sai-Ta-Vi

Z Necyklopedie

Sai-Ta-Vi.jpeg

Znak dědiny

Sai-Ta-Vi (česky Svitavy, vole; moravsky Svetave; německy Zwittau; vietnamsky Sai-Ta-Vi) je dlooooouhá dědina na kraji Moravistánu, ze které je to stejně daleko jak do Brna, tak do Hradubic, tak Olomouce. Má 17 000 obyvatel, z toho asi 10 000 Vietnamců, zbytek je chátra odevšad.

[editovat] Znak dědiny

Sai-Ta-Vi mají ve znaku hlavu vola, pardon, předáka dědiny mezi dvěma paneláky v části Zweiundvierzig Huben.

[editovat] Historie dědiny

Je to už dávno, co potok (mylně zvaný řeka) Svitava svítil čistotou. Pak tu bludní křesťané postavěli kostel a založili hřbitov a řeka už nesvítí. Donedávna však hrála všemi barvami, to když místní, dnes již nefungující, textilky barvily látky a odpad vypouštěly do řeky. Tak vznikl dnes oblíbený hudební festival Barvy léta, který se ovšem pro převelikou toleranci předáka dědiny k dechovce a Evě a Vaškovi v Sai-Ta-Vech nekoná.
Historickou zajímavostí také je, že se o Sai-Ta-Vi stále přetahují velké evropské země - dříve Moravistán a Dojčland, přičemž do roku 38 vyhrával Moravistán, pak na chvíli Dojčland, do hry pak vstoupila Bohemia, která si Sai-Ta-Vi přivlastnila, zařadila do Hradubického kraje a ne a ne vrátit zpět Moravistánu. Přitom v minulosti sai-ta-vští obyvatelé byli externími vězni známé věznice Mírov, který jak je známo leží v Moravistánu.

[editovat] Současnost dědiny

V Sai-Ta-Vech kromě Saigonu (viz níže) plného nepašovaného nekvalitního zboží, staré fabriky přemalované na Fabriku (cirkus pro cajzli) a kavárny Na hnoji ve stodole v parku Jany a Pelecha nic není, a proto se tu lidi nudí a raději jezdí do výše zmíněných větších dědin. Jedinou vzrušující událostí bylo natáčení velkého kino hitu Byl jednou jeden fízl 3, který v kinech Moravistánu vidělo celkem pět diváků, z toho čtyři byli zaměstnanci sai-ta-vského kina Ho-Čum-Míň, jediný lístek si koupil hlavní protagonista filmu fízl Laďa Po-tmě-šil.

[editovat] Části dědiny

Saigon Historické centrum města obsazené Vietnamci s druhým nejdelším (delší je jen v Telefonči) podloubím (ďoury pod všema barákama) na Moravistánu a určitě i na Zeměkouli
Zweiundvierzig Huben Dříve výstavní obec s dvouvěžatým červeným kostelem, nyní panelové sídliště na jihu dědiny.
Black Strasse Raději nechodit.
Lačnov Vlaková zastávka v polích.

[editovat] Slavní rodáci

Oskar Šindler - Zachránil tisícovku Židů a natočili o něm film.
Valentýn Ottendorfer - Holýma rukama postavil v Sai-Ta-Vech, tehdy ještě ve Zwittau, nemocnici a knihovnu. Natočili mu za to jeho bustu xichtem do návsi.
Čechomor - Postarší kluci, co przní lidovky celého světa, ale na tak dobře jako Eva a Vašek.
Sdfghjk - Jen se tu narodil, bydlí někde zde

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia