FANDOM

Sex Pistols Logo
Sex Pistols je britská punková kapela, která vznikla roku 1975. Založil ji zpěvák a Shnilý Johnny společně s Kuchařem Paulem, bubeníkem. Tato kapela je známá hlavně kvůli jejímu podání - jejich písničky, jak již z názvu vyplývá, souvisejí se sexem a s pistolemi.

VznikEditovat

Paul se s Johnnym znal už léta, chodili spolu na střední. Jako každí studenti měli sen - založit si kapelu. Ale pořád se jim nedařilo, nemohli najít tu správnou inspiraci. Jednou, když zkoušeli u Johnnyho rodičů v garáži, zaslechli podivné zvuky. Šli za zdrojem a hle - přistihli Glena Matlocka společně s Paulovou přítelkyní in flagranti při milostném aktu. Ale místo toho, aby Paul Glenovi vynadal, poděkoval mu. Díky zvukům, které při aktu vydávali, dostali inspiraci. Tu, kterou potřebovali. A tak místo rány mezi oči dostal Glen pozvánku do kapely. A tak pojmenovali kapelu "Sex" a začali zkoušet.

Začátky byly sice těžké, ale prosadili se. Časem se k nim přidal i střelec jménem Steve Jones, díky kterému dostali pozvání na Sraz svobodných střelců, kde poprvé zahráli živě. Úspěch byl vysoký. A všudypřítomné zvuky výstřelů tomu daly nový šmrnc. Proto si kapela změnila název z původního "Sex" na "Sex Pistols". Po úspěchu u střelců se vydali hrát do klubů. Úspěch byl ještě větší a tam si jich všiml manažer, Malcoln McLaren. Jejich styl se jim líbil a pod podmínkou, že si občas taky bude moct zahrát na pódiu jim slíbil, že jim bude dělat manažera a zařídí nahrávání. A tak se i stalo. Nahráli pár desek a vydali se na mezinárodní turné. V roce 2006 skončila jejich působnost kvůli neschopnosti a vysoké námaze pohlavních orgánů.

ČlenovéEditovat

Johnny Shnilý - hlavní "zpěvák"
Paul Kuchař - dozvuky, bicí
Steve Jones - střelba
Glen Matlock - druhý hlas zpěvu
Dále se vystřídalo mnoho ženských zpěvaček, ale jelikož jich bylo tak moc, tak je nebudu ani jmenovat.

DiskografieEditovat

Never Mind, Here Is the Blowjob (1977)
The Great Act (1979)
Kiss This (1992)

Ukázka z písně "InFlagranti in UK"Editovat

Ah ah ah ah in the UK,
ah ah oh ah oh,
aah oh ah ooh, 
ah oh ah ah In flagranti.

ZávěremEditovat

Díky tomu, že se tato kapela lišila od ostatních byla v mnoha státech cenzurovaná, nebo i úplně zakázaná. Avšak každý pravý Punker ji měl (a bude) mít vždy v srdci.