Slivovice

Z Necyklopedie

Přesměrováno z Slivovica

A. Einstein rád popíjel silný destiláty ze švestky, pak stvořil hroznou definici, dneska nikdo neví že byl po opici.“

- Kabát
Domižonek
Slivovice02:49

Slivovice

Slivovica

[editovat] Slivovice

Slivovice, nářečně slibovica, šlihovica, šliovica, tekuté švestky, někdy kryptonymicky označována jako Universální kapky dra. Slívy, popř. Mazání dra. Trnky.

Populární nápoj většiny slovanských kmenů, přišedších do povodí řeky tzv. Severní Velké Moravy. V oblastech jižního Trojmoraví v Srbsku a dále na jih se jí občas říká rakija. Obvyklý postup výroby byl v historicky nedávné době zachycen na filmový pás ve známé fantazmagorické renesanční fresce o zlolajném robotu a senilním vládci městečka Prahajzlu a jeho okolí, totiž Papežův řezník a Řezníkův papež. Role výrobce tohoto národního moravského nápoje všech regionů se tehdy úspěšně zhostil Pan Herec a Mistr Lubynek Bukský. Foneticky zachycený postup výroby vypadá asi takto: Jamalája? Děmalája! (dalších asi 55 vteřin projevu cenzurováno s ohledem na výrobní tajemství) Žbrdluch!

Šlihovica - Na hané se používá i název ŠLIHOVICA, při vyslovování to pak může znít jako šliovica. U jadranu, např. Chorvatsko, je název podobný a to Šljivovica. Na hané se mimo jiné i o někom řekne, že dobře pije tu šlihovicu! Pro rozvoj slivovice se zasloužily nejvíce Lihové noviny kde najdou poučení lidé z okolí Moravy a zbytku vesmíru.

Pro studium lze doporučit Slivovica co o ní nevíte z Necykloverzitní knihovny. (místo uložení Soubor:Slivovica-co o ni nevite-pl.pdf.)

[editovat] Vlastnosti

Legalizace Moravy Jsou n s 4 mil

Ve zcela ojedinělých případech způsobuje požití slivovice trvalé halucinace.

Pití slivovice má i svá tajemství:

Soubor:Tajemství pití.mp3

Správná slivovice má tyto základní vlastnosti:

  • je čirá
  • řetázkuje
  • babám smrdí.

Každý správný Moravan, ačkoli hlasitě vykřikuje, že je abstinent, má doma ukrytu nejméně plezgačku s touto kapalinou pro případ nouze a zdravotních potíží. V případě, že Moravan mužského pohlaví je svou momentální manželkou vyhozen z bytu:

  1. že chlašče sliovicu
  2. že nechlašče sliovicu

sebere si svých pět švestek a jde tam, kde může aspoň po určitou dobu provádět činnost sub 1), popř. sub 2), nejlépe do Uherského Brodu, kde je pití slivovice povinné. Nepodařené náhražky jako Chalupářská, Jelínkova košer Aktronovica, Zelená apod. nejsou hodny, abych se tu o nich vůbec zmínil. Toš do dna, synci, ogaři, šohajé, slované!!!

[editovat] Léčivé účinky

„Slivovica je lék“

- Děda Sanitrákůj

Legendy o léčivých účincích nejsou přehnané. V přiměřeném množství má slivovice pozitivní vliv na rozšíření cév a spalování tuků, pomáhá při chřipkách, nachlazeních a na oční a ušní choroby. Slivovicové obklady tiší bolesti kloubů.I škaredé ženy začnou být krásné. (Užívat ji ale musí chlap)

[editovat] Následky pití slivovice

Vidiny

Takto idealizovaně vidí své manželky konzumenti slivovice. Mnohdy to bývá předmětem veselých scének

Deník pražáka

Deník pražáka na Moravě

Slivovica v malých dávkách se může konzumovat v jakémkoliv množství. To je nutno předeslat. Ovšem pro některé jedince může mít vypití středního množství slivovice překvapivé následky. Umělce často navštěvuje múza. Někteří skladatelé bez kalíšku nenapíšou ani notu. Dělníci a rolníci mívají často halucinace, v nichž se vžívají do rolí bohatých a mocných. O to horší bývá potom vystřízlivění. Hlupáci zas propadají bludu o vlastní genialitě. Slabší jedinci by proto neměli pít slivovici vůbec, protože po ní často potupně vrhnou.

[editovat] Nekvalitní vzorky

Sliovica se dá vypálit ze všeckého. Možete tam dat torkeň nebo nebo angrešt, ale také věce jako ulomené nohe od stola, deštičke ze záchoda a podobné. Nejdoležitější je celó věc pořádně dosladit. Takové nápoj se pak pod zárukó kvalete prodává cajzlům, kteří to jak ten harpagón hltajó aj s tema prvníma litrama metanóla. V závislostě na tem doporučujó svém známém a kamarádom, aby si od vás také patok kópili. Esi chcete neco udělat pro svoje zdraví, tak nepite sliovicu co vám nabídle v Cajzlově ani nikde jinde v Čechistánu. Dyž už to mosíte pít, tož děléte, že je to dobré, ať nésó smotní, že dale 450 korun za litr Fridexo.

Jelinek rekvizity

Jelínkovy náhražky

[editovat] Průmyslová výroba

Slivovica se vyrábí i průmyslově, ale se skutečnou slivovicí má společný jen název. Světlou výjimkou je tradiční slivovice Rudolf Jelínek, která se pálí ve Vizovicích a vlastně je jedinou možností, jak si dát slivovici v hospodě (pravá domácí slivovice se pije jen doma, maximálně pod stolem v hospodě). Není to sice ono, ale furt lepší, než nic.

Jelínek

Jelínek - propagátor slivovice ve světě

[editovat] Hanácká teorie vzniku člověka

  • Nédřiv bel velké třesk
  • Ten třesk bel tak velké, že kvuli němo popadale ze stromo šecke kadlátke
  • Pak z teho vznikl kvas a šlihovica
  • Ze šlihovice pak bela opica
  • Z opice se po tym vzpamatoval čovek

1Alkohol    V rozcestníku CHLAST najdete novou motivaci k chlastání

AlkoholAlkoholismusBakchalářBarmanČeská alkoholicko revoluční stranaHospodaKocovinaLihové milicePípa na lahváčOpilecPivnéPrůtokový ohřívač pivaPraotec Na PlechTuzemskoVýčepní stoliceU PavoukaVodková pumpaVodkovod

AbsintAktronovicaAlpaBecherovkaKořalkaMetylalkoholOkenaRumSlivoviceVodkaWhiskeyWhiskyZelená
Nejhorší piva světaBraníkGambrihnusOstravarPilsner UrquellPlzeňský PrazmrdRadegastSlovenské pivoStarobrnoStaropramenVelkopopovický KozelElektronické pivo
Víno

uncyclopedia