Sluneční elektrárna

Z Necyklopedie

Sluneční elektrárna, je nový, ekologický, obnovitelný, zelený... (tedy spíše žlutý) zdroj energie. Princip je prostý. Jistě víte, že slunečnice (Helianthus annuus) se otáčejí za Sluncem. Je to způsobeno tím, že slunečnice jsou nevzdělané, neumějí latinsky, nečetly Koperníkovu knihu De revolutionibus orbium coelestium, takže se domnívají, že Slunce se otáčí kolem Země, a proto se otáčejí za ním.

[editovat] Teorie

Sunflowers

Toto slunečnicové pole má projektovaný výkon 3 011 MW. Ovšem jedině tehdy, svítí-li Slunce.

Vincent Willem van Gogh 128

Sluneční elektrárny maloval již Vincent van Gogh.

Slunecni elektrarna

Velké sluneční elektrárny potřebují externí chlazení. Vyzobaná jádra slunečnic dokazují, že jaderné elektrárny jsou plnohodnotnou alternativou slunečních elektráren.

Pokud by se slunečnice napojila na generátor, mohl by se tento pohyb transformovat v elektrický proud. Kdyby se takto využilo celé slunečnicové pole, byl by to už docela slušný výkon. Má to jediný háček: Slunečnice se otočí kolem své osy jednou za den, tedy za 24 hodin, takže má frekvenci 1/86400 Hz, tedy přibližně 11,57 μHz. Tato frekvence odpovídá pracovnímu tempu strojů v Severní Koreji, pro naše podmínky je to však příliš málo. Do naší elektrické sítě potřebujeme dodávat proud o frekvenci 50 Hz, v Americe a na Kubě 60 Hz. Nasadit na každou slunečnici ozubené převody by nebylo příliš efektivní. V nedávné době však naštěstí byly vyvinuty polovodičové měniče, takže můžeme libovolnou frekvenci proudu beze ztráty převádět na jakoukoli jinou.

[editovat] Technické řešení

Zbývalo vyřešit otázku, jak slunečnice mechanicky napojit na celou soustavu. Bylo by zbytečně složité opatřovat každou jednotlivou slunečnici převody, táhly, kladkami, generátory, dráty. Proto se budují otáčivé květináče, záhony, nebo dokonce celá pole, která se osejí mnoha tisíci slunečnic, a ta se pak otáčejí za Sluncem celá najednou. Je-li pole opatřeno dostatečně hmotným setrvačníkem, rotuje setrvačností i v noci a sleduje sluneční dráhu pod obzorem. Ráno udivené slunečnice hledí k místu, kde Slunce právě vychází. Takové otáčivé pole stačí opatřit generátorem na jediném místě a je to.

[editovat] Bezpečnost slunečních elektráren

Sluneční elektrárny jsou obecně považovány za velmi bezpečné. S jejich existencí je spojen jediný závažný bezpečnostní problém: Jak zjistila BIS, teroristická skupina ETA hodlá vyřadit z provozu všechny sluneční elektrárny na Vysočině tím, že by teroristé slunečnicím vysvětlili principy heliocentrického systému, takže pak by se slunečnice přestaly otáčet. Proto byla najata bezpečnostní agentura na střežení slunečnicových polí, aby rostliny zůstaly v nevědomosti. Tím zcela odpadlo toto bezpečnostní riziko, strážníci z bezpečnostní agentury nemohou nic prozradit, protože o heliocentrickém systému ještě nikdy neslyšeli.

Elektrárny

Fotovoltaicka elektrarna-orez

Fotovoltaická

Wwer-1000-scheme
Jaderná
Lisak chechtavy
Liščí
Pocitani
Ňaderná
Povetrna elektrarna
Povětrná
A sunflower
Sluneční
Zdimacka
Vodní
Komin
Chrchelná
HrbitovTemelin-orez
Bendostroj
Sarracenia flava
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýHopsinkyJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrba
uncyclopedia