Sojka Bonzalka

Z Necyklopedie

Sojka Bonzalka
Sojkabonzalka.jpg

Vědecká klasifikace
Říše: Živočichové (Animalia)
Kmen: Strunatci (Chordata)
Podkmen: obratlovci (Vertebrata)
Třída: Ptáci (Aves)
Podtřída: letci (Neognathae)
Řád: Stíhací, průzkumné a bombardovací letectvo (Anseriformes)
Čeleď: Gripenovití (Gripenyes)
Podčeleď: Průzkum (Bonzae)
Rod: Sojka (Garrulus)

„Co trojčíš ty malá práskačko“

- Krakonoš

„Píp, píp, píp, Trautrmberk, Trautrmberk “

- Sojka Bonzalka

Sojka bonzalka (německy Die Bonzesojke, anglicky Whistleblower), je endemický druh ptáka velikosti holuba z čeledi gripenovití. Vyskytuje se pouze v Krkonoších. Sojka bonzalka je důvěrnou společnicí sudetského Krakonoše, zakládajícího člena americké skupiny ZZTop. Jejím hlavním úkolem je informovat o přítomnosti Trautenberka nebo jiných Krakonošových hostů.

[editovat] Popis

  • Délka těla: cca 0,00032 km
  • Rozpětí křídel: cca 0,00028 km
  • Prázdná hmotnost (bez výzbroje a bez kontejnerů radioelektronického boje): 0,00018t

Sojka je nejbarvitějším letounem své čeledi gripenovití. Má oranžové tělo, černý ocas a zobák, hnědé oči, na křídlech má modrá pírka. Přestože rozměry letounu by umožňovaly zavěšení palebných zbraní typu vzduch-vzduch a vzduch-země, jedná se čistě o průzkumný letoun.

[editovat] Potrava

Sojky obecně jsou všežravci, sežerou na co narazí. Jedná se o živočišný druh, před kterým se musí mít napozoru všichni broučci a podobná verbež. Sojka Bonzalka své sousedy, Trautrmberka a spol. nemá moc ráda. Proto lítá kvůli žrádlu s oblibou do jejich katastru. Tam sežere, na co přijde, z čehož jsou nejvíce mrzutí Kuba, Hajnej a Anče.

Krakonossojka.jpg

Krakonoš pri defekaci v hvozdu přijímá depeši

[editovat] Rozmnožování

Sojky normálně jsou velmi vytížené svou informační povinností, ale tak jako každý jiný pták si najdou nějakou tu vteřinu na pozemské rozkoše. Samice pak normálně vrhne jedno až tři vejce, z něhož pak vysedí malýho ptáka či více malých ptáků. Toho pak krmí, až je z něho velkej pták. Nač se nad takovýma blbinama rozepisovat. Blbý je, že Sojka Bonzalka má svého samečka, který se jmenuje Sója Bonzák. Každoročně spolu mají cca 3-4 (podle počtů vrhů a ochotě k páření) malý sojky bonzalky. Tyto samozřejmě dorostou a začnou bonzovat jako jejich stárnoucí rodiče. Jediná obrana je pořádná flinta. Nic jinýho.

[editovat] Poddruh

[editovat] Sojka plynná

Nejčastěji se vyskytuje po hrachu, teplém chlebu a luštěninách. Většinou není moc dobře viditelná je však velice dobře cítitelná. Charakteristickým jevem je štípání očí, zarudnutí hrudního koše, celková paralýza a až chorobná potřeba otevírat okna. Dá se s úspěchem použít jako zbrań hromadného smrdění.

uncyclopedia