Střední kopáčská škola

Z Necyklopedie

Zakladatel sks.jpg

Přikopov Lopatovič Kopaněnko, zakladatel SKŠ

Reditel sks.jpg

Současný ředitel SKŠ, Josef Dělňas

Kopacska esa.jpg

Skutečná esa na poli výkopových prací, Stanko a Chatko Khamorovi

Střední kopáčská škola (dále jen SKŠ) je nejstarší a jediná škola svého typu v Čechách.

[editovat] Historie

Střední kopáčská škola byla založena roku 1896 ambiciózním kopáčským mistrem Přikopovem Lopatovičem Kopaněnkem z toho důvodu, že nebyl spokojený s výkony svých spolupracovníků kopáčů. První studenti byli přijati a škola procházela rozvojem, až se dostala na nynější, prvotřídní úroveň.

[editovat] Učitelský sbor

Učitelský sbor je složen výhradně ze špičkových odborníků z kopáčského světa (i když převážně jen z toho východního. Na SKŠ není přijat jen tak někdo - musí projít tvrdým pohovorem a mít řádně nakopáno. Mezi nejvyhlášenější učitele patří Chatko a Stanko Khamorovi (viz obrázek), Čeněk Košomyš, Karel Histů, Kop-Patch a Umim Sri-Chem.

[editovat] Výuka

Výuka probíhá pouze pod kvalifikovaným dozorem a na velice kvalitním přístrojovém vybavení (namátkou např. Oko z drátu na tyči 7350dx nebo motorová lopata Shovelsson 3000, jejíž dva exempláře jsou díky hbitým prstům bratrů Khamorových majetkem školy).V nabídce je i mnoho volitelných kurzů a seminářů, např. kurz sběračů hoven či kroužek kydání hnoje.

[editovat] Podmínky přijetí

Kapacita školy je téměř neomezená. Jediným kritériem pro přijetí je průměr na základní škole do 4,95. Uchazeči, kteří nesplní toto kritérium, musí skládat náročný přijímací test.

[editovat] Uplatnění a absolventi

Střední kopáčská škola poskytuje dokonalé vzdělání v kopáčství. Její absolventi jsou žádanými dělníky jak v příkopové, tak v kydací a sběračské sféře. Mezi nejslavnější absolventy patří i Tomáš Rosický, který se naučil kopat právě v této škole.

[editovat] Další informace

Podrobnější informace o škole naleznete na jejích internetových stránkách http://www.s-k-s.wz.cz/

uncyclopedia