FANDOM

Pandur
Střetnutí u Tábora
Časoprostor
Místo konání: předměstí Tábora
Datum: 4. listopadu 2016 - 4. listopadu 2016
Ztráty
AČR
Táborité
5 obrněných vozidel Pandur1 Škoda Fabia
11 mužů pěchoty zraněno 
Důsledky
Drtivé vítězství kališníků
AČR ztrácí bojovou iniciativu
v jižních Čechách

4. listopadu 2016 došlo ke krátké bitce mezi tábority a Armádou České republiky. AČR uspořádala provokační jízdu kolem Tábora, kterou chtěla prokázat nebojeschopnost táboritských jednotek. Táborité na tuto provokaci reagovali vysláním lehkého hlídkového vozidla, které se pokusilo vytlačit bojová vozidla AČR z katastrálního území Tábora. Při krátkém souboji bylo zraněno 11 vojáků AČR a vyřazeno z provozu 5 vozidel Pandur AČR. Na straně táboritů byli dva lehce zranění a ohnuté plechy na hlídkovém vozidle. Bojeschopnost AČR byla po tomto incidentu značně snížena nedostatkem provozuschopných vozidel. Táborité se k události nevyjádřili a stáhli se opět za hradby města.

Dozvuky střetnutíEditovat

Střetnutí u Tábora, sice bylo potyčkou jen lokálního významu, avšak jeho význam pochopily špičky vedení vojenský operací Ruska a ihned nařídily zajistit výrobu automobilů Škoda Fabia i na území federace, kdy i malý počet těchto automobilů dlé plánů Stavky mohl zcela rozdrtit případný alianční obrněný výsadek. Nakonec však bylo od plánů upuštěno a pro případné odražení útoků Pandurů, byly vyčleněny speaciální oddíly taxikářů, které po vzoru Francouzkých taxi mohou na náhle vzniklé hrozby reagovat. 

Z výpovědi hrdinky onoho osudného dneEditovat

„Vždy jsem se z každého problému dokázala nějak vykroutit, tentokrát mezi stěrači. “

Odkazy Editovat