Stalingradský kotel

Z Necyklopedie

Split-arrows.png Tento článek nemá nic společného s článkem Vaření.

Bitva u Stalingradu neboli tzv. „Stalingradský kotel“ je úsměvnou epizodou se šťastným koncem z 2. světové války, kdy německé jednotky pomohly najít Sovětům jejich ztracený kotel. Náročné hledání v nehostinných podmínkách skutečně místy připomínalo bitvu.

[editovat] Stalingradský kotel ztracen!

Slavný „Stalingradský kotel“.

Stalingradský kotel byl vzácný bronzový kotel z 19. století, který používal kontroverzní ruský mystik a sexista Rasputin k míchání lektvarů. Pro Stalina měl tento kotel i velkou osobní cenu, protože věřil v jeho zvláštní moc na potenci. Ve 30. letech při stěhování muzea z Kyjeva do Vladivostoku však Sověti tento kotel někde ztratili.

[editovat] Stalin zuří

Eastern front.png

Sověti původně kotel hledali u Oděsy, viz trasy průzkumných jednotek.

Stalina tato skutečnost neuvěřitelně rozzuřila, protože jeho potence byla tímto v troskách. Vrhl veškeré zdroje na hledání kotle po celém Sovětském svazu. Mylně byl informován, že se kotel ztratil někde u Oděsy a povolal na jih celý Jižní front. Marné hledání vyústilo v teror, hledání viníka a v období známé jako velká čistka či moskevské procesy. Tehdy se přiznal jakýsi vojín Žukov, že ho asi neztratili na jihu u Oděsy, nýbrž na severu někde u Stalingradu.

[editovat] Hitlerova pomoc

Stalin přesunul všechny síly ke Stalingradu. Sovětským vojskům se však nikde nedařilo kotel najít. Na pokraji zoufalství požádal Stalin o pomoc Společnost národů. V té době předseda Hitler neváhal a 22. června 1941 poslal všechny své východní armády na pomoc v hledání. Jako první ke Stalingradu dorazil generál Paulus se svou 6. armádou koncem srpna 1942.

[editovat] Stalingradské operace

Vojáci 6. armády se ihned zapojili do operací s pečlivostí němcům vlastní. Systematicky začali překopávat Stalingrad a jeho okolí metr po metru. Sověti byli překvapeni jejich organizovaným hledáním, Rudá armáda zvědavě obklopila Stalingrad a sledovala své německé kolegy při práci. Nepřálo jim však počasí, které hledání komplikovalo. Němci proto nasadili i nejelitnější jednotky dopravené letecky.

[editovat] Stalingradský kotel nalezen!

2. února 1943 se německým ženistům za pomoci nejnovějšího detekčního zařízení skutečně podařilo kotel najít! Kotel byl slavnostně převezen do Moskvy. Od této doby kotel definitivně získal přívlastek „stalingradský“. Stalin z vděčnosti zaplatil generálu Paulusovi dovolenou na Sibiři, povýšil vojína Žukova na maršála a Hitlerovi a Spojeným národům poslal děkovný dopis s příslibem, že se spokojí pouze s východní Evropou. Kotel byl pak až do Stalinovy smrti vystaven v Leninově mauzoleu. V současnosti není známo, kde se kotel nachází, protože při rozpadu SSSR v roce 1991 kotel zřejmě někdo ukradl.

Merkava-2.jpg Války edit 
Atomové bomby na velrybyBitva na Bílé hořeBitva u BasryBitva u Little Big HornuBlitva u SudoměřeČeskonorská válkaFlamewarHitlerovo vítězstvíChilsko-česká válkaKopřanská krizePrvní světová válkaDruhá světová válkaMilovická revoluceNesyslopedieRovníková válkaSedmidenní válkaSlovensko-francouzská válkaStalingradský kotelŠvýcarská invaze do LichtenštejnskaTřetí světová válkaVálka dvou NecyklopediíVálka s čolkyVálka s švábyVálka volůZimní válka
uncyclopedia