FANDOM

Bačkory

Učebnicová ukázka dvou starých bačkor.

V dřívějších primitivních dobách (před vynalezením dálkového ovladače), o kterých mnoho nevíme, se nepoužívaly jako platidlo kreditní karty, ani papírové bankovky, nýbrž pouze staré bačkory (často označované zkratkou StB). Dnes se můžeme pouze dohadovat o tom, co to tyto staré bačkory vlastně jsou. Někdo si je spojuje s botami a pantoflemi, spisovně nazývanými důchodky a nespisovně haněnými slovem bačkory. Tato teorie se dnes už nebere moc vážně, jelikož pokud by byl někdo bohatý, muselo by to u něj doma strašně zapáchat (v překladu Bible kralické je tento problém vystižen slovem smrdět).To dovolilo po vynálezu mincí a bankovek vzniku rčení "Peníze nesmrdí".

Slovenský původ Editovat

Další teorie, se kterou přišel slovenský myslitel Krydl, tvrdí, že původ měny "bačkora" pochází ze Slovenska. Prý to býval předmět, který využíval bača (Bacsakora) a který nabyl takové důležitosti, že se stal platidlem. Slovenští nacionalisté tvrdí, že ona kora znamená vlastně (královská) koruna, tudíž všechny královské klenoty po celém světě náleží Slovenskému státu a on, jako nejvýznamnější z bezvýznamných států, by měl uplatňovat svá práva na tyto poklady. Tato teorie je všek rozšířená pouze na nepatrném území Evropy, totiž na Slovensku v okolí Krydlovy nacionalistické Žiliny.

Články za starou bačkoru Editovat

Články za starou bačkoru patří do minulosti, přesto se občas sem tam stane, že nějaký patlal takovýto článek objeví a snaží se jej prodat. Bohužel jelikož nevíme, co stará bačkora vlastně je, neznáme ani její hodnotu a tudíž neznáme hodnotu nabízeného článku. To je důvodem, proč Necyklopedie nestojí o články za starou bačkoru.