Stupeň Fahrenheita

Z Necyklopedie

Fahrenheit.jpg

Těploměr podle Fahrenheita

Stupeň Fahrenheita zkratka °F je jedna ze tří teplotních stupnic. Vyjímečná je však oproti zbylým dvěma, svojí nesmyslností a nelogikou. Aktuálně se její používání zachovává jen v USA.

[editovat] Objevení

Stupnici vymyslel jakýsi Gabriel Fahrenheit. Jako referenční bod použil teplotu, která musí být venku, aby mu v nevytápěné chatě zamrzly nohy v lavoru, a tak si Fahrenheit sedl, dal nohy do lavoru a ve chvílí, kdy mu v něm zamrzly, vysekal si nohy z ledu a rozhodl se jít ven, a vyznačit na teploměru bod od které vše dolů bude v mínusových hodnotách a vše nahoru v plusových. A na teploměr začal malovat čárky, které značí každý stupeň Fahrenheita, samozřejmě se na takovou zbytečnost jako je pravítko vykašlal, a tak mezi čárkama nakonec byly různě široké mezery. A takto vznikl jeho originální teploměr, ten si nechal patentovat, a podle něj se začaly vyrábět další a další teploměry.

[editovat] Uvedení v provoz

V americe si tato nová stupnice začala rychle získavat obdiv a to hlavně, protože američani mohli říct evropě: Cha cha, mi máme něco vlastního! Její hlavní přednosti však vynikly až v druhé světové válce, když němci náhodou odposlechli, že je někde 32°F, absolutně netušili, co to znamená, a dá se říct, že Fahrenheit stál i za tehdejším šifrovacím systémem, přesně po vzoru Fahrenheita totiž napadlo američany, že když „a“ bude znamenat „b“, a „b“ bude znamenat „z“, tak takový bordel bude nepřítel těžko srovnávat.

[editovat] Fahrenheitova stupnice ve světě

Používání Fahrenheitovy stupnice v Evropě nelegální, za to že budete měřit podle Fahrenheita vás sice nikde nezavřou, ale pokud v důsledku této zmatečné stupnice způsobíte nějakou škodu, třeba upečete svoje dítě v autě, budete použití této stupnice bráno jako přitěžující okolnost. V americe byla původně zase zakázaná Celsiova stupnice, ale poté co se ukázalo, že Fahrenheitova stupnice je naprosto nepoužitelná, byla Celsiova zlegalizována.

uncyclopedia