Světlan

Z Necyklopedie

Světlan (luminium), chemická značka Lm, je prvek Meresjevovy soustavy prvků, který při zapálení strašně, ale strašně svítí. Němci používají lidový tvar "Helllicht", z čehož je mocnost záře jasně patrná, protože nikdo příčetný by ve slově písmeno "L" 3x (prvočíslo) nenapsal. A v krajině na západ od nás jsou všichni příčetní, kromě jednoho malíře pokojů před půl stoletím.

[editovat] Výskyt

Světlan se nachází hlavně ve Světlanách a svítiplynu. V nízké koncentraci se nachází i v skiareálu Vítkovice Bílá, Kazachstánu a v Katy Pery. U již zmiňované zpěvačky byl výskyt potvrzen samovolně v klipu písně Firework, kdy dotyčná trrrrrrryskala rrrrradostí jako pátý jezdec apokalypsy.

[editovat] Vlastnosti

Asi nejvýraznější vlastností je jeho svítivost. Poměrně překvapivá je také jeho ochota zářit a neméně se vědci podivili nad jeho schopností emitovat světlo. Je-li prvek včas lapen najatými pohůnky a násilím vtlačen do slunečních kolektorů, dá se využít pro výrobu elektřiny na úrodných polích, což činí byrokraty šťastnými.

Díky své nízké molekulární hmotnosti, která je srovnatelná s prdíkem, se vznáší ve vzduchu, plave na vodě a volně stéká po obézních osobách. Protože má malou molekulu, tak se dostane úplně všude.

Jinak svítí. Svítí jako šílený. Při styku s arogantinem by mělo docházet k osvícení, tzv. iluminaci zmíněného, ovšem tato reakce je tak hojná, že byly zdokumentovány dva případy za posledních pět století. Při styku s bursíkem třaská a dochází ke spektakulární implozi za vzniku hromady lejster.

Při pokojové teplotě (20°C) je v normálním plynném stavu. V případě kocoviny mění své skupenství na pevné a proto vás po konzumaci aromatických uhlovodíků bolí oči.

Světlan je také nazýván zdravé světlo, narozdíl od bortlia, což je nezdravé světlo. Tyto dva prvky se navzájem nesnáší a luminium lze bortliem i zcela vytěsnit procesem zvaným světelné znečištění, v čechistánu se to povedlo naplno jen v Práglu-střed.

[editovat] Využití

Jak jsme již zmínili - za použití násilí se dá použít pro výrobu elektřiny. Protože se ovšem jedná o prvek s inteligencí českého parlamentu, je hojný přes den, kdy je světla dostatek, zatímco v noci se těží jen těžko. První pokusy o těžbu a následné ukládání v jutových pytlích uskutečnili moudří obyvatelé Kocourkova, ovšem s nejistými výsledky. V té době totiž nebyly známy přelomové výsledky zkoumání tmonů

Jinak se poměrně obvykle využívá při výrobě světlic a pyrotechniky. V zemědělství se využívá také pro lepší zrání ovoce a šlechtění nových druhů. Jmenujme například průmyslový chov hřibů.

Slušným přirozeným eminentem Světlanu jsou divoce žijící LED diody stepní, které jej uvolňují při dráždění elektrickým proudem. Zde je ovšem koloběh světlanu zcela opačný, než při sklízení pomocí fotovoltaických článků.

Židobolševický spolek vlastníků Toi Toi budek jej používá v latinské formě jako své označení. Důvody jsou zřejmě tajné.

[editovat] Sloučeniny

Nejznámější sloučeninou je jmenuje Světlana - WoLm3. Další je hyperčík, sloučenina vody, bursíku, světlanu a imbecilitu. Prvně zmiňovaná sloučenina je hodně využívaná v televizi (konkreténě v Ulici) a při výrobě nálepek.

Chemistry.png Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Pl
prdík
Pd

prudík

smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
Random
Rn
Praseodym-Hafnium
Pr-Hf
Úchylík
Bdsm
Olovo
Pb
Pneumonium
Pneu
Smajlík
:)
Uran
U

plutonium
Pl

VTN Logo.png
uncyclopedia