Trolejbus

Z Necyklopedie

Trolejbus bez drátů.JPG

Trolejbusy většinou potřebují k jízdě troleje, tento je však výjimkou.

Trolejbus je jeden z možných prostředků městské hromadné dopravy. Je to vozidlo jak drážní, tak silniční, takže dokonale kombinuje nevýhody obou typů dopravy. Ještě vymakanější vozidlo je trambus, které vzniklo dalším křížením.

[editovat] Nevýhody trolejbusů

Trolejbusy mají spoustu nevýhod vzniklých hybridizací silniční a drážní dopravy. Díky tomu, že jezdí po silnici se neustále dostává do zácpy a stojí v hustém provozu na místě. Díky tomu, že je to drážní vozidlo, potřebuje tykadla, a tam kde nejsou, prostě nejede (najdeme samozřejmě i výjimky). Navíc sběrače jsou přednastaveny k tomu, aby se rozbily v tu nejnepříhodnější chvíli a z trolejbusu se ve špičce v centru stala nepojízdná mrcha. Další nevýhodou je jízda v tunelu, neboť se vždy najde nějaký šikovný řidič s příliš vysokým vozidlem a trolejové vedení strhne. Vzájemné předjíždění trolejbusů je také velmi problematické, dosavadní pokusy o předjetí skončily jen s mizivým úspěchem. Jeden z příkladů za všechny:[1]

[editovat] Výhody trolejbusů

Nesmrdí a když kolem vás projede, zpravidla o tom ani nevíte, ale to je asi tak vše. Na zjištění dalších výhod usilovně pracuje VTN.

[editovat] Rozšíření

uncyclopedia