UDÁNÍ NA NEZNÁMÉHO PACHATELE

Z Necyklopedie

Vážený redakční mnohoúhelníku a všem, kdo to chudáci čtou, předem upozorňuji, že toto není příspěvek, ani diskusní příspěvek, ale UDÁNÍ NA NEZNÁMÉHO PACHATELE. Má být určen redakci, ale nevím, jak to zařídit, nikde jsem nějaký způsob kontaktu s redakcí (třeba mailovou adresu) nenašel. Na stránky Necyklopedie vstupuji jen občas, jen když mně to dovolí aktuální stav mé choulostivé bránice. Proto jsem neznalý zdejších zvyklostí a možností, proto nevím, do které kategorie své udání zařadit. Ani neznám technické reálie a nezbytnosti v korespondenci Necyklopedie (např. jak připojit přílohu PDF).

K věci :

0. Mailem jsem dostal od adresáta mně zcela neznámého (kdoví jak přišel k mé mailové adrese - nejspíš tím, že někdo známý porušil pravidla Netikety a některý můj mail přeposlal) řetězově přeposílaný dokument "Jak rychle zhubnout.pdf". Přílohu jsem prověřil svým antivirem a uložil, mail smazal, neb neobsahoval žádný text (a pitvat ten řetězec přeposílání se mně nechtělo). Když jsem tu přílohu po čase četl, zaujala mne hned z několika důvodů :

1. Byla podepsána anonymním členem jakési skupiny "jin-jang", o níž jsem nikdy neslyšel, a který (nebo která) se odvolává na licenci Copyleft.

2. Přesto že na Necyklopedii chodím málo, příloha mailu mně svým názvem i obsahem připomněla článek "Jak zhubnout", jenž jsem měl v záložkách Firefoxu, protože se mně líbil [1]. Porovnáním jsem zjistil, že skupina "jin-jang" tento článek převzala, trochu upravila - aniž zmínila zdroj - a vhodila do kotle mailového přeposílání.

3. Nemám chuť se prokousávat Wikia Licensing (psali to právníci pro právníky), ale nabízím své svědectví, budete-li chtít. Mohu ovšem nabídnout jen prohlášení, že jsem zmíněný článek autora "jin-jang" dostal jako přílohu k mailu - ovšem mail jsem ze své schránky už vymazal, takže o odesilateli už nelze nic bližšího dohledat. - Nenašel jsem ani v Nápovědách, jak předmětný článek od "jin-jang" přiložit - máte-li o něj zájem, udejte mně nějakou mailovou adresu, kam bych jej mohl poslat jako přílohu.

S poděkováním za existenci Necyklopedie a přáním hlubokého pocitu z dobře vykonané práce srdečně zdravím. --Mariohlas (diskuse) 23. 10. 2015, 23:59 (UTC)

uncyclopedia