UNŽC

Z Necyklopedie

Split-arrows.png Tento článek nemá nic společného s článkem SŽDC.

Logo UNŽC

UNŽC, neboli Ubytování na železniční cestě je podnik, součást ČD, který slouží jako poslední záchrana - zajišťuje ubytování a přežití těm, kteří čekají na svůj spoj. Zároveň se jedná o humanitární organizaci, která díky svým polorozpaídlým halám na nádražích a podél tratí nabízí nocleh a ubytování bezdomovcům, feťákům, alkoholikům a bývalým koloťukům (zaměstnancům SŽDC), kteří se stali alkoholiky a bezďáky.

[editovat] Účel

Po vzoru některých luxusních automobilek, které zajišťují servis svým klientům (například ubytování, letecké spoje a.j.) v případě poruchy vozidla, rozhodly se i České dráhy, že zkusí něco podobného. Zřídili proto podnik UNŽC (Ubytování na železniční cestě, cestujícími ovšem překládáno jako úplný nesmysl železničního cestování, či úplatky neberem – železnicí cestujem, nebo United Nations Železnice Campaign), který zajistí při poruše vlaku nebo delšího čekání cestujících (na nádraží, v poli...) slušné podmínky. Vzhledem k mizernému rozpočtu všude na dráze však idea pětihvězdičkových hotelů a letenek z Prahy do Brna velmi rychle padla, nicméně není zase tak zle, k dispozici jsou moderní stany a horká čokoláda.

[editovat] Skutečnost

In38.jpg

Při čekání na vlak byly postaveny stany UNŽC (ty pěkné v pozadí), nicméně někteří cestující se musí spokojit jen se základním ubytováním (v popředí).

Díky realitě železničního cestování v Česku se existence UNŽC ukázala velmi záhy jako vskutku potřebná. Tak například podle posledního jízdního řádu ČD má přijet vlak z Olomouce do Prahy v 20:30 a navazující vlak AsiaCity do Štětína (nikoli Štětí, ani stětí, ale město v Polsku) odjíždí podle jízdního řádu v 20:55. Realita je ale taková že vlak z Olomouce většinou přijíždí v 21:30 a vlak Asia City odjíždí někdy kolem třetí ráno, protože při poslední cestě byla vymlácena všechna světla ve vlaku fanoušky nejmenovaného polského týmu, počká se radši až na svítání, takže nejdříve v půl páté. Cestující, kteří čekají a neztratili ještě odvahu a náladu boje s železničním molochem dostanou kvalitní stany, které jsou rozestavěny v úhledných odstupech na nádraží. Připravenost cestujících pro nástup do vlaku zajistí hlasitý test moderního hlásicího zařízení, které vyjmenuje pro jistotu všechny zastávky od Aarhusu až po Zidani Most. Obsluha UNŽC rozdává horkou čokoládu a přeje cestujícím příjemnou cestu.

Mohou však nastat i krutější okamžiky. Například v případě zavátí vlaku sněhovou vánicí. To se sice nestává tak často (vlak zpravidla vánici nedohoní), nicméně umrznutí lidí ve vlaku není zrovna dobrá vizitka pro České dráhy, natož pak pro UNŽC. UNŽC však disponuje několika helikopterami. Ty samozřejmě neshazují stany, shazují však pytle se dřevem, aby se neopakoval incident z loňského prosince, kdy cestující v Jablonném v Podještědí spálili nejprve sedačky vlaku, poté obložení a nakonec i vlakovou posádku.

[editovat] Kritika

Několik afér UNŽC se již objevilo v českém tisku. Například skutečnost, že zatímco společnost nezajišťuje ubytování v kamenných budovách a poskytuje pouze stany, sídlo UNŽC je sakra kamenné a dokonce obložené kameny velmi dekorativními. Celkem osmipatrový "Palác UNŽC" v Praze na Vinohradech však prý není příliš nákladný na provoz. Novináři z Lihových novin a Práva však natočili pomocí skryté kamery utajené interiéry budovy, kde se má údajně nacházet bazén, malé kino, karaoke bar a v nejnižším patře i hala s umělým golfovým hřištěm. Představitelé UNŽC toto razantně odmítají a obvinili novináře ze šíření nepravd.

Jednou z dalších nepříjemných afér byl úbytek stanů, způsobený nezajištěným skladováním a nenechavými spoluobčany. UNŽC se sice pokusilo celou blamáž zakrýt akcí "týden s vlakem pod širákem" nicméně vzhledem k tomu, že byla půlka února nebyla odezva věru pozitivní. V současné době jsou proto stany umístěny preventivně na neznámých místech, spekuluje se, že jezdí v náhodně vybraných vlacích vždycky tak, aby nikdo neměl žádné použitelné informace, vyjma oprávněných osob v UNŽC. Kdo těmito osobami ovšem zůstává, je nadále nejasné.

Google uncyc.jpg UNŽC na googleTohle je nejlepší článek na téma „UNŽC“ na celým internetu.
Šotoušov hl.n.
Čekej, debile Dopravci a údržba

ArrivaČerná díraLEO ExpressRegioJetSračkoexpresSŽDCUNŽC

Pozor, sloup Infrastruktura

Brněnské hlavní nádražíBAMDvoupatrové nádražíLampárnaLehkokolejná dráhaNádraží Františka Josefa I.Nové brněnské nádraží
Pražský SemmeringNádraží Praha-HolyněNádraží SmíchovTěžkokolejná dráhaRak-Uh koridoryVršovické nádraží

Už se plazíme! "Přidělené" řady

380451452471680809810811830831844

Vítejte do světlých zítřků! Technologie

AndulaBezdrátový přenos energieNaklápění jednotkyDvoupatrové nádražíKritická rychlostLáhev na zalévání kolejí
NajbrtProtihlukové stěnyVáclav Knop

Tak dlouho čekali, až zkameněli.. Kuriozity

AsiaCityIveta BartošováCestující do Tel Avivu bez šátku na kufruHomeless RallyeJízdní řádKategorie vlakůKultura cestování
Standa LokotkaTeologický výklad jízdního řáduTerminál 3: Vzpoura strojů

uncyclopedia