Uherský salám

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Uher.

„Tlustí budou hubení a hubení budou studení.“

- Anonym

„Z konzumace uherského salámu se dělají pneumatiky. Proto je velmi výhodné vozit sebou zásoby této potraviny v autě, pro případ defektu.“

- Odborník VTN

„Dobrý, den, já bych chtěl kolečko salámu.“

- ve valašské masně
BalboaT.jpg

Pravěký Uhr s jedním z prvních uheráků

Uherský salám je salám vyrobený z vymačkaných uhrů.

Salám byl poprvé vyroben v Uhrách, kde byl výskyt uhrů odjakživa největší. Za srdce domoviny salámu je považováno město Sékešfehérvár, kde je i muzeum obsahující významnou expozici věnovanou tomuto druhu poživatiny, vhodnému k uspokojení každodenních potřeb obyvatelstva.

Uherský salám mává obvykle nějaký takovýhle popis:

Uherský salám – masný výrobek trvanlivý fermentovaný
na 100 g výrobku bylo použito:

  • 80 g vepřového masa
  • 45 g vepřového sádla

Na základě uvedených údajů lze vyslovit domněnku, že bylo použito také 25 g antihmoty.

[editovat] Zdravotní účinky

Uherák může být pro lidské zdraví stejně prospěšný jako jogurt, nebo mléko. K tomuto překvapivému závěru dospěl po půlročním výzkumu tým odborníků z Čunkovy univerzity. Odborníci zpracovávali projekt na zakázku ministerstva proměny. Denně po tři měsíce nabízeli náhodně vybraným lidem ve věku od 3 do 91 let tři až pět deka trvanlivého fermentovaného uherského salámu, konzervovaného studeným uzením s ušlechtilou bílou plísní na povrchu od maďarských výrobců.

"Po vyčíslení všech získaných dat jsme zjistili, že se výkonnost imunitního systému zkoumaných lidí zvýšila o dvaačtyřicet procent," uvedl vedoucí výzkumného týmu Petr Petr. "Příznivé výsledky jsme dosáhli i u seniorů nad pětašedesát let věku - dosažené zlepšení erekce o 417 % je tím lepší, čím byl výchozí zdravotní stav jedince horší."

"K našemu výzkumu jsme se nechali vyprovokovat prací, která vznikla před několika lety ve španělské Barceloně. Tam docentka Ascension Marcosová se svým týmem krmila pokusnou skupinu jogurty a dokumentovala zlepšení jejich zdravotního stavu a obranyschopnosti o sedmadvacet procent," srovnává Petr.

Nyní chtějí zkoumat, jak tyto salámy působí na lidi, kteří jsou ve stresu. Chtějí je zkoušet na vysokoškolácích ve zkouškovém období.

[editovat] Mýty

[editovat] Lingvistika

  • Jednou za uherák - znamená přeneseně „jednou za uherský rok“ což je, podle moravského kalendáře, ve skutečnosti 2,2084 juliánského roku.

uncyclopedia