FANDOM

„Když shoří na popel a troud,
promění svou sílu v elektrický proud

- Klement Gottwald
250px-Coal anthracite

Uhlí

Uhlí je základním fetišem MUS, jemuž se klaní a je pro něj schopná udělat cokoliv.

Uhlí je spolu s členy Greenpeace jedinou vhodnou obětí pro boha Ugloboga. Uhlí je obětováno ve velkých zařízeních, kde je spalováno - čím více uhlí se spálí, tím více si vedení MUS usmíří svého boha Ugloboga. Fanatismus nejvyšší mostecké lóže MUS zacházel v 70. a 80. letech až tak daleko, že byly vytěženy tisíce km čtverečních plochy a prohnány komíny, tehdy to byly zlaté časy a nové náboženství podporovala i vláda ČSSR. Toto však bylo v 90. letech krutě potlačeno, hlad po uhlí tudíž neustále roste.

I proto se netají různé sekty uctívající spalování uhlí neustále jakkoliv čestně i nečestně pokračovat v těžbě; doloženy jsou dva případy - první je dovoz uhlí z Ostravy, kde se tajně buduje tzv. Uhelné metro, druhým je spolupráce s militantní skupinou ze čtvrti Brna, Brno-Žiguljovska, která likviduje ty z vlády, co nesouhlasí s rozšířením těžby tak, že je upaluje na špičatých kůlech.

Formy uhlí Editovat

C4 cerne uhli

vzorec černého uhlí

C4 hnede uhli

vzorec hnědého uhlí

V přírodě se vyskytují dvě základní formy uhlí - černé uhlí a hnědé uhlí (C4). Vzorec není vhodné užívat při nákupu uhlí od teroristických organizací, abychom se po přiložení do kamen nedivili. V obchodě se dá pořídit také náhražka vyrobená ze dřeva (tzv. dřevěné uhlí).

Sloučeniny uhlí Editovat

C2O struct

struktura kysličníku uhelného

Uhlí se po zapálení ochotně slučuje s kyslíkem na kysličník uhelný (známý dnešní mládeži také pod názvem oxid uhelný nebo dikarbonmonoxid - neplést s dihydrogenmonoxidem), s chemickým vzorcem C2O.

C4 + O2 → 2 C2O

Povšimněte si prosím exotické struktury této sloučeniny. Jak je známo ze základoškolského učiva, chemické vazby čouhající z obou konců dvou uhlí-ků spojených trojnou vazbou se snaží být v jedné přímce, kdežto tady jsou násilím ohnuté do nepřirozeného úhlu a slepené atomem kyslíku. Tím se vysvětluje, proč je tato látka vysoce vysoce energetická. A to až tak, že hořícím uhlím můžete uvést do chodu zahradní gril, parní stroj, nebo dokonce uhelnou elektrárnu.

Tato sloučenina existuje i ve stabilnější polymerní verzi se vzorcem (-O-C≡C-)n.

Uhlí se občas dá slučovat i s vodíkem za vzniku uhlovodíků: nulan, methan, ethan (např. Ethan Hunt z Mišn Impósibl), propan-butan, oran gutan, ...

Podívejte se také na Editovat

Chemistry Prvky
bolševikum
Bo
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík
Bs
uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Po
prdík
Fu
prudík
smrdík
Sd
stalinium
St
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
světlan
Lm
Bortlium
B
Ununpolium
Uup
Euran
Eu
Random
Rn
Praseodym-Hafnium
Pr-Hf
Úchylík
Bdsm
Olovo
Pb
Pneumonium
Pneu
Smajlík
:)
Uran
U
Plutonium
Pu
Lithium
Li
Éter
Ae