FANDOM

Uriah Heep /jůryja hýp/, česky Uriáši, rusky Uriyashi je rock-metalová kapela kopírující kapelu Spice, která hrála od 1967 do 1969, kdy všichni členové dostali infarkt z toho, že někdo má tu drzost zkopírovat víc než ředitel čínské továrny. Archandělé Uriáši se tedy stoprocentně inkarnovali v rocke 1969, ovšem první album vydali až při příletu vesmírných lodí v roce 1970. Pro zmatení ale vydali album jinak pro USA a jinak pro zbytek světa. Poté sklouzli z metalu k rocku. Vesmírné lodě proto rychle odletěly, protože se nechtěly z kovu změnit v kámen.

UH 70

Uvítací výbor pro přílet metalových vesmírných lodí

70. léta Editovat

Během produkce klasického rocku sedmdesátých let se měnili směrem k zrcadelníkům (jejich nejlepší zrcadlo vyšlo v roce 1971), dále se zajímali o čarodějnictví a fantasmagorii (1972), autismus (1974), pak se vrátili zpět do fantazie (1975), vyletěli na pistoli (1976) a aby nespadli jak pečení holubi do huby hadovi, tak odletěli na světlušce (1977), s čímž jim pomáhal Alkoholový Démon. O rok později spadli zase jako anděl, v roce 1980 se však andělství znovu vzdali.

80. léta Editovat

Osmdesátá léta přivítali s čistým ďáblem Abominogem a nechutnými synťáky typickými pro rok 1982. Hlavou napřed se vrhli na humanitární pomoc Rovníkové Africe.

Abominog

Ďábel Abominog

UH HF

Hlavou napřed

Humanitární pomoc Rovníkové Africe Editovat

Uriáši chtěli v Rovníkové Africe vybudovat brány do pekla (tamní obyvatelstvo proto zčernalo). Aby sehnali peníze, vymysleli koncerty Live 8 a vydali album Rovník, které se stalo takovým hitem, že v roce 1985 z pultů vytlačilo knihu nějakého G. Orwella o roce 1984.

Brána do pekla byla vybudována. Společně s elektrikáři vybudovali do pekla dálnici. Ze země se vyhrabali v roce 1989, aby si užili ticho saharské pouště. O jiném, podzemním světě hráli v roce 1991.

90. léta Editovat

Elektrikáři si užívali dálnici do pekla. Ďábel terorizoval svět československými rockmetalovými skupinami (Kabát, Arakain), drogy zkomolily ještě jakžtakž snesitelný pop v techno a rap a Číňané začali vyrábět lyže (Chinaski). Aby byl svět zachráněn, Uriáši v roce 1995 osvítili moře svým světlem a jejich zvukové origami o 3 roky později svět zase napravilo. Uriáši si konečně mohli odpočnout.

UH SoL

Moře světla. Světlo moře

UH origami

Origami

0. léta Editovat

UH WT

Probuďte spáče!

Od origami (1998) uplynulo již 10 let. Za tak dlouhou dobu lidstvo zase usnulo, tak ho Uriáši probudili jako jednoho spáče.

10. léta Editovat

Na začátku desátých let se vydali do divočiny. Během té doby ovšem lidstvo zvrátilo hudební pozornost k severní Americe, kde nějaký Justin začal vymývat mládeži mozky. O tomto outsiderovi se v roce 2014 Uriáši také zmínili. Neustále vznikající nekvalitní hudbu slibují ředit rockem i nadále.