Václava Hanka

Z Necyklopedie

Václava Hanka.jpg

[editovat] Mládí a spory ohledně pohlaví

Václava Hanka se narodila 10. června 1791 v Hořiněvsi. Od mala se chtěla stát učencem. Z důvodu diskriminace žen se od jedenáctých narozenin rozhodla vydávat za muže. Studovala německé chlapecké gymnázium, kde se stala mezi spolužáky velmi oblíbenou zvláště v šatnách při tělocviku. Odtud pochází její důvěrná přezdívaka kuschel Wenzel (Vašek k pomazlení). Po dokončení gymnázia se rozhodla studovat teologii v Praze. I zde si naklonila veškeré profesory mužského pohlaví. Dále studovala práva ve Vídni.

[editovat] Padělání originálních rukopisů

Když Václava Hanka spolu se svojí přítelkyní Josefou Lindou nalezla Rukopis Královédvorský a později i Zelenohorký, byla udána služkou tajné polici. Pod pohrůžkou prozrazení jejího pohlaví musela oba rukopisy přepsat a originály spálit. Padělky umístila tam, kde původně našla originály. Tímto způsobem chtěla rakouská tajná policie připravit české země o jejich slavnou histori a literaturu. Bylo totiž nadmíru jasné, že se na nepravost dokumentů dříve, nebo později příjde.

[editovat] Odhalení pravosti rukopisů

Naštěstí se Vědeckému týmu Necyklopedie podařilo získat dokumenty z archívu rakouské tajné policie, které potvrzují původní pravost rukopisů. Tyto dokumenty byly odevzdány na úřad národní historie, kde byly nejdříve prověřovány, zpochybňovány, poté kopírovány, osmkrát orazítkovány, podepsány, dva měsíce kompostovány a nakonec nenávratně ztraceny. Jediný, kdo může existenci těchto policejních protokolů potvrdit, je náš Vědecký tým Necyklopedie. Věříme tedy že naše čestné prohlášení postačí.

Relief Havel.jpg
Václavové
Václav Nultý SvatýVáclav I. BendaVáclav II. KrakonošVašek III. HankaVenca IV. HavlůjVáclav V. ChilskýVašek VI. TelefončskýVáclav VII. z HospodyVenca XIV. Pes
uncyclopedia