Vůl

Z Necyklopedie

Vůl je kráva, co je chlap. A je ženatej.

FrantaPalacky.jpg
Achtung! Bнимание! Alert!

!!! Češťyna !!!
Tudlencten vocstavec nebo celej ártykl sou napcaný soudobou novobarokní poetickou češtinou, leč furt ještě předreformním pravopisem, což sitze nedělá dobrotu, nač však sere pes.

Navíc Franta Palackejch řiká že cajk.
Emobyk.jpg

Mladý býk v období vzdoru

[editovat] Zrození

Každý vůl se narodí jako býček. Ale to předbíháme. Nejprve jde maminka kráva za panem býkem. Nejdřív teda na sebe napatlá nějaký ten mejkap, hodí se do gala, štrupny, minisukně, vysoký podpatky, rtěnka vod rohu k rohu a na hlavu nějakou tu trvalou a tak. Fešanda, panečku. Zaťuká, páč je slušně vychovaná kráva, že ano. Pan býk krávě pokyne, sejme cylindr, pak paní krávu očmuchá na přivítanou, jako že si budou ted už tykat. Nechá se chvilku povozit na zádech a tomu se milé děti říká kopulace, lidově řečeno takové to šoustáníčko. Paní kráva posléze děkovně zabučí, sbalí si fidlátka, vopraví si mejkap, aby vostatní krávy něřekly, že je coura a za nějakou dobu vyvrhne malou kravičku. Máme-li kliku a malá kravička je kluk, máme býčka. Jinak máme úpa obyč pidikrávu, ze které bude jednou pěkně velká kráva.

Malý býček je zpravidla svéhlavý, dělá si co chce, nejeví zájem o vektorové výpočty, lidové tance a s těma básničkama to taky není žádná sláva. Chová se prostě jako kráva, myslí na samé kraviny a imrvére by pořád jen žral. Což teda dělá. Jako krmelec mu slouží matka kráva, která do něj hustí mléko pod tlakem. Floutek to má teda bez práce, načež si rychle zvykne a má se jako prase v žitě.

Zhruba kolem jednoho roku je býček už poměrně velký a protože i na zvířátka přichází puberta, začne se náš býček pěkně kravit. Ochutná první pelyněk, načež se mu zvedne bachor, čepec, kniha i slez a za chvíli už drnčí opřený o ohradu stejně tak, jako každý jiný puberťák. Spolu s ostatníma junákama posléze provádějí děsný kraviny a sem tam vajchnou na tulačku. Ve volném čase se věnuje bojovým uměním, zejména pak Krav maga je mezi býky velmi populární.

[editovat] Budiž vůl

Naštěstí je tu pan farmář, milé děti. Pan farmář má těch krávovin brzo plný zuby, taky ho nebaví věčně běhat kolem toho zhulenýho floutka s červenym lajntuchem, prostě mu dojde torerance. A tak naloží malého býčka na vozík a jede k panu veterináři. Herr Veterinář srazí podpatky, moudře pokýve hlavou, řekně něco jako: "ja ja, aber selbstverständlich, Kugeln raus, kein problem ", což je taková tajemná lékařská formulka, milé děti a pan farmář na chvíli udělá býčkovi pápá. Netrvá dlouho a býček udělá pápá svýmu pytliku, načež ho ty humory brzo přejdou.

Farmář má teda foxík, už nemusí blbnout s tím prostěradlem a býček přestává dělat kraviny a začne dělat voloviny. Z toho pochází ono slavné "Ty volé!", které můžete dodnes slýchat třá v Práglu.

[editovat] Život vola

Páč ofšem vůl je nedílnou součástí kraví komunity, tzv. Kravstva, je vůl přítomen v každém stádu. Je-li stádo tvořeno toliko volma, zove se toto Volstvo. Takové volstvo je fakt kurňa hustě nebezpečné, páč na co padne jeho pohled, tzv. volský voko, tam sto let a jednu zimu tráva neroste. Volstvo se učeně nazývá parlament.

Volský život je krutej jak severní vítr. Musí celý dny bloumat po zelených pastvinách a cpát se trávou. Navíc má za kamarády samý krávy anebo voly. Akorát ke stáru jej čeká trošku povyražení, když ho opět naloží pan farmář na vozík a volek jede na naučný výlet, který začíná v masokombinátu a končí na pokladně v Tesku.

[editovat] Technická data

Vůl je párově vybaven různými čidly. Uveďme následující

  • Počet rohů: 2
  • Počet uší: 2
  • Počet očí: 2
  • Počet předních končetin: 2
  • Počet zadních končetin: 2

Z nepárovejch věcí má vůl následující:

  • 1x vocas (funkční)
  • 1x vocas (nefunkční)
  • 0x rozmnožovací cajk

Býk (následně i vůl) je standartně dodáván ve variantě 4x4, s emisemi v normě EURO 5 a spotřebou cca 5kg píce na den.

Kravajazyk.jpg
Kraviny
Červené kravinkyKrávaKrávodlakKrav magaLuŠtěLaMilka sloníPegasPovinné bučeníVálka volůVůl
uncyclopedia