VW Golf II

Z Necyklopedie

Golf 10

Fau Vé Golf dvje je výdobytkem buržoazního průmyslu Západního Německa. Němci už se nemohli dále nečině dívat na úspěchy sovětských automobilek VAZ, GAZ, ZAZ, TAZ, UAZ a MAZ a rozhodli se v polovině 80. let tento úspěch napodobit vlastním výrobkem. Aby to nebyla úplná katastrofa, tak sovětská díla v mnohém napodobili. Vozidlo se prodávalo v několika verzích: tradiční, pro milovníky písmenek byly verze GTi a GTD, pro chudé verze bez střechy, pro chovatele prasopsů verze káuntry 4x4 na jízdy mezi pastvinami a vozidlo Rejly pro Tunery. Vozidlo se stalo nečekaným trhákem, který vzápětí napodobily i domácí AZNP KG (Automobilová záhadná náhodná produkce Klementa Gottwalda). Jejich parodie se dodnes prohání po českých silnicích pod jménem Škoda Favorit.

[editovat] Konstrukce

Vozidlo má osvědčenou koncepci 4 kol. K pohonu slouží stejně jako v ruských vozech motor. Já osobně vlastním motorizaci 1.6D a byl jsem překvapen, neboť nejlepších jízdních výkonů dosahuje na produkty z palírny U Zeleného stromu, ale přechroupal by snad i svíčkovou s knedlíkem. Dlouho jsem bádal, jak se západní strojírenství dostalo tak daleko, až jsem pod hlavou válců objevil malý štítek made in USSR a bylo jasno. Motor pochází z nezničitelného stroje Moskvič.

[editovat] Exteriér

4041 1550w2BWN1RMmPQG

Původně měla v Západním Německu probíhat licenční výroba Moskviče, ale bohužel k dohodě nedošlo. Sovětští inženýři prostě nemohou překousnout, že se ve čtyřicátých letech pokoušel Adolf Hitler ukrást tajnou recepturu ruské vodky a tak své postupy neprozrazují. Vozidlu tak chybí typická hrdě lidově vystrčená záď. Místo té Němci implantovali do vozu výklopné víko tak, aby při každém otevření ocejchovalo čelo hrdého majitele. Vepředu jsou také hned patrné sovětské osvědčené kulaté světlomety z vozu Žigulík 2106 (2x106 litrů na 100 km). Pro extra slepé majitele navíc výrobce přidával další pár světel. Na přelomu 80 a 90 let byly využity hranaté světlomety z vozu VAZ 2107 (pouze o 2 litry víc).

[editovat] Interiér

U nejluxusnějšího stupně výbavy byl samozřejmě celý interiér vyveden v kůži prasopsa. V levnějších variantách se používal materiál z husokrůty. Majitelé těchto vozů si ale často stěžovali, že se jim zapíchlo péro do zadku. Vpředu se nacházejí dvě propadové sedačky (jakmile si sednete, propadnete se i s důmyslnou konstrukcí na podlahu. Volant je ale neomylně okopírován z časopisu Urob si sám (10/68, čl.kolo na oji). Pod volantem a na přístrojové desce je značné množství tlačítek. Dvě z nich mají dokonce přidělenou funkci. Mezi řidičem a spolujezdcem je díra pro palubní počítač. Do tohoto otvoru přesně pasuje kalkulačka Casio model 92´.

[editovat] Rady na cestu

Pokud někam vyrazíte tímto samochodem doporučuji nenechat doma povinnou výbavu. Ta je pro majitele těchto aut následující: Křížový šroubovák vel. 4 (na rozmontování a smontování celého vozu), náhradní klínový řemen (postačí punčochy vaší přítelkyně, k nasazení použijeme křížový šroubovák), náhradní křížový šroubovák (kdybyste omylem ten první ztratili), 2x0.5 l slivovice (0.5 l kdyby došel benzín a 0.5 l na kuráž pro šoféra). Zvláště doporučuji mít sebou náhradní vůz, nebo aspoň jízdní řád nejbližší drožky ČSAD.

RumunskoX1 Auta
MoskvičŠkoda 1000MBŠkoda Fabia ScoutŠkoda FavoritŠkoda FeliciaŠkoda JátyŠkoda PopularŠkoda SuperCTrabant AussichtVW Golf IVW Golf IIŽigulík
uncyclopedia