Vakuum

Z Necyklopedie

Vesely-paroubek
Do tak velké hlavy by se jistě vešlo mnoho vakua. Určitě tam však není, protože tato hlava se silně nafukuje směrem ven.

Vakuum je nesmírně vzácný plyn, který reaguje s jakoukoliv látkou (kromě ginko hniloby!). Pokud se dostane do kapaliny nebo plynu, zaujme tvar koule a okamžitě zmizí. Nejbohatší naleziště jsou ve vesmíru (tam nereaguje, protože tam nic jiného není). Na zemi se vyskytuje vzácně, kdysi se používalo do tzv. vakuových obrazovek, ale příliš se neosvědčilo. Je však prokázán ve větším množství v dutých hlavách politiků. Rychlost tmy ve vakuu je mnohem vyšší než rychlost světla. Vesmírné vakuum slouží k výrobě hmoty a antihmoty.[1]

[editovat] Výpočet hmotnosti vakua

Vakuum jako takové má v podstatě prachnepatrnou hmotnost, určenou tzv. vakuometrickou rovnicí:

 m_{ v} = \frac{n + n_{ tot} \cdot (1 + \frac{g_2}{g_1} - 1)}{\tau_{ 21}} + W_p n_{tot} - W_p n +
 n + n_{ tot} \cdot \frac{g_2}{g_1} - W_p n_{ tot} \tau_{21} - W_p n \tau_{21} + \frac{n}{n_{ tot}} + \frac{g_2}{g_1} + W_p \tau_{21} - W_p \tau_{21} \frac{n}{n_{ tot}} + \frac{n}{n_{ tot}} \cdot (1 + W_p \tau_{ 21}) - W_p \tau_{21} -  \frac{g_2}{g_1} + \frac{n}{n_{ tot}}  + \frac{W_p \tau_{ 21} - \frac{g_2}{g_1}}{1 + W_p \tau_{ 21}}

Tento vzorec však není úplný, protože 99,66642% je chráněno licencí firmy Pikosoft.

[editovat] Vlastnosti pozorovatelné pouhým okem

Vakuova pumpa
Vakuová pumpa pomůže v každém věku a ročním období.

Zde víme pouze to, že je průhledné, dle některých pozorovatelů slabě tyrkysové. Několik experimentátorů se pokusilo zjistit jeho vůni, bohužel to byl jejich poslední pokus. V čistě teoretické rovině však byla zjištěna jistá vůně:

„Vesmír voní po smažených řízcích.“

- Steven Pearce

[editovat] Historie využití vakua

Kein Vakuum
Dnes už se bez vakua ani ne... obejdeme.
  • Podle uskutečněného archeologického průzkumu, bylo vakuum používáno již od počátku vývoje neandrtálského člověka.Našel se totiž při budování tunelu v bažinách střední Afriky otisk bubliny vakua v permafrostu (zmrzlém byhně bahně) hned vedle pralisdké kostry. Doba nálezui je datována do starověku.
  • Ve skutečnosti však vakuum jako první objevil stále dostatečně nedoceněný vědec a vynálezce Jára Cimrman. Začal ho posílat jako vánoční dárky. Cimrman poslal vakuum jako dárek také Edisonovi. Edison si nejprve lámal hlavu, co nahustit do baňky, a tak mu Cimrman poslal k vánocům sklenici s vakuem. Edison zpočátku nic nepochopil a prohlížeje si sklenici se vzduchoprázdnem, celou věc okomentoval: „To se teda Cimrman letos moc nepředal.Za rok poté mu Cimrman poslal 10 metrů wolframového drátu. „To vakuum jsem od minule pochopil, ale co s tím drátem?“, pomyslel si Edison, omotal s ním rozvrzanou židli a dále cpal do žárovek bavlnu a bambus.
  • Ladička ve vakuu mnohem déle kmitá.[2] Jediná malá nevýhoda je že není slyšet.
  • V šedesátých letech dvacátého století se vědecké konsorcium Newyorkské univerzity Jana Potlacha pokusilo z vesmíru vakuum čerpat. Jako důvod udali docházející zásoby vakua na Zemi, kvůli čemuž bychom se museli vrátit nejméně o sto let zpátky ve vývoji, svítíce si na prznění neviňátek pouze petrolejkami a svíčkami. K tomuto vědci sestrojili vakuovou pumpu. Vědeckému konsorciu se postavil na odpor, Vatikán, kterýžto se vyděsil, že z vesmíru bude vycucnut s vakuem i duch svatý, otec a syn a přidružené výrobny. Prototyp vakuové pumpy byl tajně přenesen na sexuologické oddělení místní nemocnice. Po krátkém vyšetřování se zjistilo, že vakuum jde těžit i odjinud, než jen z vesmíru. Tato metoda byla podloudně rozšířena do domovů důchodců, kde je dodnes hojně využívána a díky tomu stále svítíme, byvše vakuem zásobeni ještě nejméně na tři čtyři neděle.

[editovat] Výroba vakua

  • Vyrobit vakuum je docela prosté, stačí změnit směr otáčení motoru pohánějící kompresor a do pneumatik si můžeme napumpovat vakuum. Takto plněné pneumatiky mají nepatrný valivý odpor a tím se markantně sníží spotřeba vozidla.

[editovat] Chuck Norris a vakuum

Když se Chuck Norris hluboce nadechne, vznikne kolem vakuum. Zatím se však nenašel nikdo, kdo by dokázal takto vysoké vakuum využít.

[editovat] Vakuum jinde

Chemistry Prvky
hliník
Al
arogantin
An
zlato
Au
bursík uhlík
C
měď
Cu
debilit
Db
drtík
Dq
gentellur
Gn
vodík
H
hoaxium
Hx
chrastík
Chk
paroubkium
Pk
polonium
Pl
prdík
Pd
prudík
smrdík
Sd
tvrdík
Tu
vakuum
Va
womanium
Wo
noobium
No
potěmkinium
Pn
imbecilit
Im
dusík
N
kyslík
O
selen
Se
rozvodík
ROH
zemanium
Ze
transprdan
Tp
uncyclopedia
V jiných jazycích