Vejce

Z Necyklopedie

Split-arrows Tento článek nemá skoro nic společného s článkem Vejce (teroristická skupina).

To je dobře, kdyby byly stejné, nebyl by důvod, aby se jmenovaly jinak.

Vejce

Podle předpisů Evropské unie musí slepice každé vejce do 2 hodin po snůšce označit tzv. Evropským identifikačním číslem vejcete - European Egg Identification Number - EIČV/EEIN. Související papírování zabere slepicím v průměru 4 hodiny denně.

Vejce zvlastni

Co je na těchto vejcích zvláštního?

„Co bylo dřív: slepice nebo vejce?
Dřív byly slepice, vejce, máslo, maso...“

- Rádio Jerevan

„Nejdřív byl kohout.“

- týraní muži

[editovat] Vejce běžné

Je základní surovinou v jakémkoli kuchařském receptu. Podle druhu dělíme vejce na slepičí, pštrosí a křepelčí, nejvyhledávanější lahůdkou jsou ale vejce od zajíce sovětského. Podle stavu je dělíme na:

  • syrová
  • vařená
  • zkažená.

Podle životních znaků jsou vejce:

Podle způsobu rozbití a úpravy rozlišujeme:

Podle obsahu cholesterolu označujeme vejce číslem c (z rozsahu 1-7), které udává, kolik vajec způsobí dospělému člověku infarkt. Hodnota 2c přitom odpovídá doporučené denní dávce vajec.

[editovat] Vejce v reklamě

[editovat] Vejce v politice

Viz samostatný článek.

[editovat] Vejce v poezii

Blondyna u more
Sama, modronohá

s němýma ušima ronícíma odložené psy,
tekutá jako vlasy vodopádu,
ležela vedle mne do soumraku.
Pak se zaklubala do vejce.
Čekám...
Lidé, jimž před smrtí neostříhali nehty,
mi přesto závidí.

    Miroslav Fišmeister

[editovat] Vejce ve vlaku

Nastoupí mladík do narvaného vlaku a stojí jenom na jedné noze, po chvíli si všimne babičky sedící v kupéčku, pozdraví a zdvořile se otázá babičky, zda by si mohl chvíli sednout alespoň na tašky, babička: ale klidně si poslužte mladíku, jen dejte pozor na vejce; mladík se zarazí, Vy tam máte vejce? ne!, vykřikne babička: hřebíky!
Embryonen

Vhodné pro Tři vejce do skla

[editovat] Jiná použití

Traduje se, že se dříve vejce používala do malty, ovšem dnešní výzkumy potvrdily, že se např. v maltě Karlova mostu našly zbytky vajec; při podrobnějším zkoumání ale vyšlo najevo, že tam dělníkům pouze spadla svačina.[1]. Další využití je v různých veselých scénkách, sednutí do vajec, sportovní házení vejci, Kolumbovo vejce, zkažená vejce jsou nejvhodnější na házení po nepohodlných politicích apod. Velká spotřeba vajec bývá obvykle o Velikonocích.

RedDwarf2 „Kryton: Áach, snídaně, moje první jídlo. Vařené slepičí ovulace.“
Díl 20 - DNA
uncyclopedia