Vodní elektrárna

Z Necyklopedie

Zdimacka.jpg

Ždímačka ve vodní elektrárně

Voda
Ty si preca Dihydrogenmonoxid,
čo ma drží nad vodou

             Jožo Ráž, Elán
I am the Good Shepherd...

Brněnská Přehrada
Česká přehrada
Modřická přehrada

Mordyje
Zvratka
Vltava
Lužická Hnisa

Česká flotila
Kardinál Miloslav Vlk
Křižník Václav Klaus
Loď Necyklopedie
Primátor Pavel Bém
Jaderná ponorka Kladno
Říční flotila Brno

Bezdrátová sprcha
Ministerstvo námořnictví
Těžká voda
Skoky do vody
Šetření vody
Vodáctví
Vodní elektrárna
Led Sníh Vodní pára
Vodní turistika
Vodní výtah
Povodně

Vodní elektrárna je zařízení potřebné a důležité. Vyrábí elektřinu z vody. Přesněji řečeno mění proud vodní na proud elektrický.

Původně, za starých časů, se z vody získávala elektřina ždímáním. Dělnice svýma statnýma rukama uchopily kus řeky a intenzivně jej ždímaly. Jak zřejmo každému, kdo zkusil ždímat aspoň svoje trencle, při ždímání se odděluje voda od toho, co ždímete. A protože řeky a potoky se skládají převážně z vodního proudu (s malou příměsí flašek a pneumatik), po vyždímání zůstal proud. Ten se pak - opět ručně - vtlačoval do drátů. Tento postup byl velmi namáhavý, s vysokou mortalitou a nepříliš efektivní. Dal se srovnat s třením liščím ocasem o ebonitovou tyč.

Proto se v moderní době vyrábí elektřina separací proudu od vody v obřích ždímačkách a následného převodu v degenerátorech. Bohužel velkou nevýhodou těchto elektráren je pomalý elektrický proud, který vzniká na pomalých řekách. Ten se vleče po drátech jako sulc a způsobil fatální zpomalení vašeho internetového připojení, které vás už dva týdny přivádí k šílenství. Teče-li však voda příliš rychle, vzniká rychlý elektrický proud, jenž způsobí spolehlivé zavaření Windows a má na svědomí nejednu strhanou žárovku. Proto je nutno výrobu z vody doplňovat produkcí dalších typů elektráren, jako například uhelných, jaderných, ňaderných, povětrných a dalších.

Elektrárny
Fotovoltaicka elektrarna-orez.jpg
Fotovoltaická
Wwer-1000-scheme.png
Jaderná
Lisak chechtavy.JPG
Liščí
Pocitani.jpg
Ňaderná
Povetrna elektrarna.jpg
Povětrná
A sunflower.jpg
Sluneční
Zdimacka.jpg
Vodní
Komin.jpg
Chrchelná
HrbitovTemelin-orez.jpg
Bendostroj
uncyclopedia