Vteřinové lepidlo

Z Necyklopedie

Zeichen 101

Výstraha

Vteřinové lepidlo může být nebezpečné !!!

Dredy

Nesprávné použití vteřinového lepidla místo šampónu, takové vlasy jsou zničené a dají se použít už jen jako žert s nastraženým hovnem.

[editovat] Varování

Použití vteřinového lepidla je vysoce nebezpečné (často se jedná o toxické látky a hořlaviny), proto s ním manipulujte jen za doprovodu rodičů. Ačkoli je vteřinové lepidlo většinou kapalná směs, některé druhy schnou velmi rychle, což nemálo lidí pocítilo na vlastní kůži. Neodbornou manipulací s vteřinovým lepidlem riskujete nepříjemné úrazy, třeba přilepení prstů lepícího k sobě samému, nebo k lepenému předmětu. Nikdy nepoužívejte vteřinové lepidlo k jiným, než k lepícím účelům. Splést si lahvičku vteřinového lepidla s šampónem na vlasy nebo lubrikačním gelem patří mezi nejvážnější nehody. Použití vteřinového lepidla je hazardování se zdravím i zdravím všech ve vašem okolí.

[editovat] Úvod

Vteřinové lepidlo slouží ke spojení dvou předmětů, někdy i tří a více za pomocí pojící látky. Narozdíl od lepidla sekundového, které schne díky působení času, obvykle do několika sekund, tak lepidlo vteřinové schne do několika vteřin. Vteřina je jednotkou úhlu, proto je nutné s lepenými předměty rotovat. Rotací vzniká teplo působením tření s okolním vzduchem a lepidlo tuhne.

[editovat] Použití

(Pozor při opakovaném čtení slova "lepidlo" si můžete zalepit jazyk.) Po aplikování vteřinového lepidla na lepené předměty je nutné s lepeným předmětem otočit o několik vteřin. Pro lepší dosažení lepícího účinku klidně i o několik minut nebo stupňů. Pozor však na přehnané točení před dokonalým zaschnutím lepidla, mohlo by dojít až k rozlepení lepených předmětů. Vteřinové lepidlo slouží jen k lepení málo namáhaných součástí v krutu, při nadměrném točení lepidlo přesychá a sublimuje. Nepoužívá se proto k lepení hřídelí a kolotočů, zde se používají lepidla minutová, nebo stupňová, kterými je bezpečné slepit také centrální šroub. Selhání centrálního šroubu na Titanicu způsobilo právě nevhodné použití vteřinového lepidla.

[editovat] Složení

Po chemické stránce je lepidlo sloučenina několika prvků. Nejdůležitější částí je tvrdík a nemalé zastoupení má také smrdík, proto většina vteřinových lepidel má velmi charakteristický zápach. V menším zastoupení jsou nebezpečné látky noobium a imbecilit, které mají odradit od používání nebezpečných lepidel a přejít na bezpečnější způsob spojů a tou je všemocná izolepa.

uncyclopedia