Zastávka na znamení

Z Necyklopedie

„Víte, že na autobus na zastávce na znamení už nemusíte mávat?“

- Rapidní Omezovač Pražské Integrovatelné Dopravy
Znameni.jpg

I smažky musí dávat znamení.

Milk chocolate hitler bite.jpg

Zastávka na znamení je zvláštní opatření dopravního podniku za účelem většího pruzení cestujících. Památným dnem pro jejich šíření v Praze je 4. březen 2007 (15. Safar 1428). Toho dne bylo oprášeno památné nařízení protektorátního ministra námořnictví S. S. GroSSe z 18. srpna 1939 ustanovující:

Každý cestující povinnen jest při přiblížení prostředku dopravního ať již žabotlamního, šalinovitého, lodního, autobusovitého, nízkopodlažního, ozbrojeného či obrněného zdviženou pravou paží a zvoláním Heil Hitler jej uctivě pozdraviti. Nařízení jest platno na všem území Protektorátu Čechy a Morava včetně jeho kolonií zámořských; nevztahuje se toliko na Říši užitečné prasopsy. Nedodržení nařízení tohoto trestáno budiž spravedlivě.
Aby to nebylo líto těm, kteří dopravními prostředky necestují, ustanovuje se následně, že i cyklisté hajlovati povinni jsou, a to kdykoli zatáčí do prava, pravou rukou hajlovati, a když zatáčí do leva, levou rukou hajlovati.

Od roku 1945 ležel citovaný příkaz zapomenut v archivu, ale v březnu 2007 byl šťastnou náhodou objeven a uveden do praxe.

Nekritické nadšení pro historické dokumenty však záhy vystřídalo vystřízlivění. Autobusy nejenomže stavěly tam, kde neměly, a nestavěly tam kde měly, ale někdy dokonce jezdily i kudy neměly. Proto musel dopravní podnik některé zastávky na znamení převést na stálé zastávky. Jiné zastávky jsou na znamení pouze mezi 20:01:30 a 3:59:11 hod, jiné jsou na znamení pouze v říjnu. Ukázalo se, že je velmi výhodné, pokud se status zastávky mění každého půl roku, řidiči i cestující jsou tak cvičeni v ostražitosti.

Hitlerclones.png
šde  
ROPID
Bus jede jinam.JPG Dopravci

ArrivaČeské dráhyČSADČSAD KladnoDP PrahaICOMRopid

JirkaPar.jpg Krtek

D (linka metra v Praze)Depo HostivařChalupoidaJulča z metraLetňany (stanice metra v Praze)Metro do každé domácnostiMetrolinkaMetrem do BohnicPoslanecké metroPražské metroWaldorfská škola (stanice metra v Praze)Zámky (stanice metra v Praze)

Zastavkalhotka praha.jpg Autobusy

X-AX-BX-22150174177200666Karosa C 954ESORVrakosa

Nehoda-tramvaj.jpg Električky

1791214182291

JÁ MÁM PRÁVO SEDĚT! Ostatní

Blíž PražanůmDoprava v PrazeEsko PrahaFordCityJízdenka pražské hromadné dopravyNejdůležitější trať v PrazeNízkopodlažní tramvajOpencardPrázdninový provozPorschetraSeznamka v pražské MHDUbliž PražanůmVertikální chrlič intelektuálůZastávka na znameníŽabotlamA380L1

uncyclopedia