Zdraví

Z Necyklopedie

„Doktor mi doporučil, abych dělal nějakej sport, a tak chodím na fotbal.“

- Pan Načeradec - Muži v ofsajdu
Česnek

Úplně nejlepší na zdraví je česnek

Dívka s vlkem

Ale asi ještě lepší je být nesmrtelní, jako Elfové

Existuje spousta hesel, úsloví a výroků o nenahraditelnosti a cennosti zdraví. To všechno je jistě pěkné a chvályhodné. Existuje však i spousta rad a doporučení různých radilů, jak na to, abychom si pevné zdraví udrželi. Podívejme se syrové pravdě do očí a rozeberme si některá z těchto doporučení.

[editovat] Zdravá výživa

O této záležitosti je pojednáno v samostatném článku. Podrobnější údaje naleznete v článku Maso.

[editovat] Zdraví a tělesný pohyb

O tvrzení, že tělesný pohyb prospívá lidskému organismu by se zcela jistě dalo pochybovat. Na bývalých vojácích ještě dnes vyrazí osypky při vzpomínce na ranní rozcvičky. Rozespalý člověk byl vyhnán polonahý do velmi studeného rána a byl nucen provádět nesmyslné cviky a běhat. Při tom lokal do plic ledový vzduch. Jaký nerozum! To že má prospívat organismu? Ani náhodou. Člověk má vstávat pomalu, s rozvahou, aby se organismus pěkně zvolna rozpumpoval a nabyl svého normálního rytmu. A to ještě někteří zvrhlíci doporučují po ranním běhu studenou sprchu! To jsou snad masochisté.

Zkuste doporučit manuálně pracujícímu člověku, aby po práci ještě cvičil. Pošle vás, v lepším případě, do háje. Zcela jistě a oprávněně vám namítne, že toho má za celý den dost, a že není blázen, aby ještě po večerech dělal kotrmelce. Někdo namítne, že je spousta lidí, kteří mají sedavé zaměstnání a pohybu mají málo. Nesmysl. I takový úředník se za celý den nachodí až až. Tu jde na záchod, tu si jde zakouřit, poklábosit a tak dále. A co cesta do a ze zaměstnání, to je nic? Pohybu do aleluja.

Cervena karkulka moderni

Červená Karkulka na projížďce

[editovat] Zdraví a sport

Zkušenosti ukazují, že tudy cesta nevede. Příkladem budiž vrcholoví sportovci, kteří většinou v mladém věku končí jako částeční či úplní invalidé. Rovněž podivíni, kteří chodí po večerech do fit center, to nemají v hlavě v pořádku. Zkuste jim nařídit, aby třeba káceli stromy, to ani náhodou, i pouhé vynesení odpadků je pro ně dřina. Ale ve fitku natahají tuny a ještě za to platí. Zde platí plnou měrou - nic se nemá přehánět.

Pokud bychom seriozně uvažovali o provozování nějakého sportu, (konec konců proč ne?), pozor, platí zde důležitá zásada - mírně a hlavně se nezapotit! Jsou-li sportem šachy, lze tedy doporučit méně zdatným borcům např. hru v karty, kulečník a podobně. Je to také pohyb. Pro zdatnější se pak jako nejvhodnější jeví turistika. Zde je ovšem třeba pečlivě naplánovat trasu, hlavně přiměřenou naší kondici, nejde přece o trhání rekordů. Plánujeme tak, aby zastávky k odpočinku, osvěžení a regeneraci sil (nejlépe výletní hostinec) byly co nejčastější. Cíl trasy pak volíme tak, aby končila na místě, odkud nás někdo pohodlně přepraví domů k večeři. Pokud se obecně vycházek týče, není také na škodu (pro méně zdatné borce) taková vycházka po nedělním zdřímnutí po obědě do hospody, kde se dá konec konců věnovat některému z výše zmíněných, nenáročných sportů. Lze souhlasit i s návštěvou sportovních utkání, člověk si zahuláká, troška toho adrenalinu a piva, co víc by měl pro svoje zdraví udělat. Už ani Červená Karkulka se netrmácí po lese, ale se veze s vlkem v pohodě.

[editovat] Shrnutí

Lidi jsou lidi, každý si nakonec vybere to svoje, ale ono je to stejně houby platné. Co má být, to bude, tomu se člověk stejně nevyhne. Nakonec stejně každý natáhne bačkory a je úplně jedno, jestli v životě cvičil nebo necvičil, žil či nežil zdravě, zda si zdraví šetřil nebo nešetřil.

Zdravotnictví
150 0 129023 Anatomie

BradaviceČakraErekceG-BodJazykKadidloKouleKoulenoKrevní plazmaMyšlenDívadloPenisPlešPlícePrsPrstySrdceStydké pyskyUherVaginaVlasyZuby

Prášky Léky na choroby

BukakeMočPlaceboVšemženPoloniumWobenzym

Krevred4 Léčebné metody

Domácí léčeníJak získat správnou liniiKardiostimulátorMasážNarkózaOperacePorodRH faktorTotální endoprotézaUrinoterapieVodková pumpaZdravíZimním spánkem proti obezitě

Doktorka Zdravotníci

LékařRadim UzelLeoš HegerMirek Oplzlák

Zelený kříž Zdravotní zařízení

uncyclopedia