Zelená

Z Necyklopedie

Název tohoto článku není z technických důvodů zcela správný. Správný název by měl být Zelená.
Je cas volit zelene.gif

Je čas volit zelené

100 KORUN 1989.JPG

Zelený je i náš Kléma

Tri sestry - zelena02:48

Tri sestry - zelena

Tři sestry - Zelená

Kdysi jeden kolega taky kroutil hlavou nad zelenou detekční trubičkou: "Já fakt nevím z čeho to je tak zelený, když jsme pili jen slivovici"

Zelená je jedna ze základních barev spektra, je to barva monochromatického světla, které prochází láhví zelené. Původně mělo světlo vlnovou délku zhruba 550 nanometru, po průchodu láhví zelené 25 550 nanometru.

Zelená barva patří mezi základní barvy při aditivním míchání (viz RGB) barev, a subktraktivním míchání (viz PRD) alkoholu. Jejím doplňkem je fialová, někdy i hnědá. (Někteří umělci uznávají tradiční teorii barev, podle které je doplňkem zelené barvy oranžová se zlatými hvězdičkami).

Prof. Pleskačka nedávno objevil lidový název pro zelenou, velmi libozvučné pepimrdka.

„Zelené mozky vždy znamenaly hloupoučké lidičky, dříve to byli hlavně lampasáci. Dnes se to rozrostlo ještě mimo lampasáků na SZ.“
- Miloš Zeman

[editovat] Použití a symbolika zelené barvy

  • Zelená barva je symbolem přírody, neboť většina rostlin má zelenou barvu, což je způsobeno přítomností chlorofylu. Ten spolu s metylalkoholem určuje barvu likéru což způsobuje, že odražené světlo se po průchodu lahví jeví zelené.
  • Pro spojitost s přírodou symbolizuje zelená barva ekologická a alkoholická hnutí, např. Greenpeace (zelený mír), Záchytková Odyssea, Green Day apod. Jako Zelení se označují různé strany s ekologickým programem, např. Strana zelených.
  • Lidské oko je nejcitlivější právě na zelenou barvu, což je výsledek evoluce, neboť na Zemi je, díky alkoholu a chlorofylu v organismech právě zelená barva nejvíce rozšířená.
  • Zelená barva všeobecně označuje volno, bezpečí, pití dovoleno.
  • Kvůli schopnosti zvládnutí vypít obrovské množství zelené, je zelená tradiční barvou vojenských uniforem.
  • Malý zelený mužíček je stereotyp mimozemšťana, který přiveze na Zemi obrovské zásoby zelené (humanoidní vzhled, zelená kůže, anténky). Proto si Jiří Paroubek přeje aby se mohl s nimi spojit.
  • Zelená barva je asociována se závistí, např. zelenají závistí ti, kteří nemají dostatek zelené.
  • Někdo nezkušený bývá označován za zelenáče, což vzniklo pravděpodobně jako označení člověká, který nikdy nepil zelenou.
  • Zelenou před volbami 2006 pilo přes 6,5% voličů, avšak vlivem kocoviny je oblíbeným nápojem pouze u 3% poslanců.
  • Zelená je standardní barvou národních párků a dalších uzenin splňujích předpisy Evropské unie.
  • Zelená barva je symbolem islámu, je to jediný alkohol, který mohou pít pravověrní muslimové.
  • Zelená je tráva, fotbal to je hra.
  • Zelené zlato je chmel.
  • Na Slovensku je Zelená základní surovinou k výrobě Trenčianského pltníku.
  • Zelený bývá povětšinou i panáček, který se zjeví na stole (nebo prostě někde poblíž), vypijete-li příliš mnoho absintu.
  • Zeleňský šestiúhelník je symbolem všeho tajemna a vědy, která je nezbytná k jeho odhalení.
  • Zelená je také barvou zoxidovaného bursíku
  • Odjakživa se u nás říká že je dobré na oči koukat do zeleného, proto byly dříve hromaděny zelené stokoruny, stejně k ničemu rozumnému nebyly, tak se na ně sběratelé aspoň dívali.
  • Zelené pivo

[editovat] Galerie

1Alkohol.jpg    V rozcestníku CHLAST najdete novou motivaci k chlastání

AlkoholAlkoholismusBakchalářBarmanČeská alkoholicko revoluční stranaHospodaKocovinaLihové milicePípa na lahváčOpilecPivnéPrůtokový ohřívač pivaPraotec Na PlechTuzemskoVýčepní stoliceU PavoukaVodková pumpaVodkovod

AbsintAktronovicaAlpaBecherovkaKořalkaMetylalkoholOkenaRumSlivoviceVodkaWhiskeyZelená
Nejhorší piva světaBraníkGambrihnusOstravarPilsner UrquellPlzeňský PrazmrdRadegastSlovenské pivoStarobrnoStaropramenVelkopopovický Kozel
Víno

Czech flag 2.PNG Politické strany České republiky Czech flag 2.PNG

ČSSDČeská alkoholicko revoluční stranaDělnická stranaHipíci za zelené jistotyKoruna ČeskáKSČMLev21Mumie svobodyMDU-ČSLNárodní stranaNE 2011Novojičtí černoprdelníciODSPSSDSPOZKSMER-ČSSDStrana svobodných občanůTOP09ÚsvitStrana zelenýchVěci veřejné

uncyclopedia
V jiných jazycích