Zelený čtvrtek

Z Necyklopedie

    Podávání zelené při Poslední večeři
    Podávání zelené při Poslední večeři

Zelený čtvrtek (latinsky feria quinta hebdomodae sanctae) je podle křesťanské tradice pátý den Svatého týdne (počítáno od Květné neděle včetně) a předvečer velikonočního tridua. Obecný přívlastek s výraznou českou kvantifikací vznikl při Poslední večeři.

[editovat] Liturgie

Sídelní Biskup svolává kněze své diecéze a spolu s nimi žehná oleje katechumenů, nemocných a křižmo. Římský ritus umožňuje zařadit mytí nohou podle Ježíšova příkladu J 13,5 (Kral, ČEP),

Při zpěvu Gloria večerní mše zvoní zvony a pak se odmlčí až do Gloria Velikonoční vigilie. Zvony pak odlétají do Říma, převážně na palubách sovětských nákladních Antonovů 225 "Mriya", či A 380. Zapovězený zvuk zvonů a zvonku je nahrazen dřevěnými klepači nebo řehtačkami.

[editovat] Ježíšovy zázraky

Až příliš mnoho bylo napsáno o Ježíšových skudcích, aniž byl zmíněn jeden z největších Ježíšových zázraků. Nejenom přestárlí faráři dokola omílají naplnění rybářských sítí, či svatbu v Káni galilejské, kde Ježíš proměnil vodu na víno. Zelená podávaná při poslední večeři byla doposud neprávem opomíjena. Vědecký tým Necyklopedie našel stejně nezvratné důkazy, jako jiní historikové o výše zmíněných podružných zázracích.

Navýsost zajímavý je rovněž fakt, že Ježíš při své božské prozíravosti věděl vše o Plzeňské likérce Božkov a pravděpodobně i o právnické fakultě ZČU v Plzni.

uncyclopedia